דף הבית / כללי / אל תביטו לאחור

אל תביטו לאחור

אל תביטו לאחור
שאלה:
יש לי שאלה מאוד קשה. לפני שש שנים איבדתי את בני כשהיה בן 19. עד היום מאוד כואב לי, אבל אני אפילו לא יכולה לשוחח על זה עם הקרובים שלי. אני מוכרחה, מול כולם, להעמיד פנים שהכול בסדר. ורק כאשר אני נוהגת לבד, אני מרשה לעצמי לבכות.
יש לי הרגשה כאילו אני מחזיקה את הבן שלי ולא נותנת לו ללכת לדרכו. או שלמעשה הוא זה שלא משחרר אותי. במוחי אני מבינה שהוא איננו, שהבורא הפקיד בידי את נשמתו הנפלאה לזמן קצר, ואני צריכה להודות לו על זה. אבל זה לא עובד. אני בודדה לחלוטין במצבי, מרגישה כמו יתומה, שאלוהים נטש אותי. איך לזכות למעט שקט נפשי?

תשובה: האדם לא צריך להביט לאחור בשום מצב ובשום אופן – אלא רק קדימה. אחרת שוקעים במחשבות וכוחות זרים – אגואיסטים, שרק מסיטים אתכם מהדרך. אין בהם אמת.

שאלתה של שרה: איך אני יכולה להשלים עם טעויות העבר שרק עכשיו אני מבינה אותם, ולהתקדם מבלי שיישארו אצלי משקעים?

תשובה: הזמן לא קיים, העבר לא קיים. תשתוקקי רק קדימה, אחרת תהפכי לנציב מלח כמו אשת לוט, כלומר, תפסיקי להתקדם.

3 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתה אומר שאם מסתכלים אחורה שוקעים במחשבות זרים ואגואיסטיים, אבל הרי גם ככה כל מחשבותינו הן אגואיסטיות ואנו בשליטתם עד ה"מחסום", אז מה ההבדל?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלום לכבוד הרב, מתוך לימודי קבלה באוניברסיטה הוזכר הרבה פעמים שמו של "ספר הבהיר", אך לא באתר האינטרנט ולא בשיעורים שלך אינך מזכיר כלל את הספר הזה. לכן רציתי לדעת, האם לדעתך, היה בכלל ספר כזה?

  3. תגובה לחגי:

    התנ"ך מזכיר מספר רב של פעמים שהאל הוא מעל העולם הגשמי: "השמיים והארץ לא יכלכלוך", "את השמיים ואת הארץ אני מלא נאום ה'", "לא תעשו כל פסל ומסכה" וכו'…

    יש מדרש בו כתוב שהאל הוא המקום של העולם ולא העולם מקומו. ויש עוד המון דוגמאות בתנ"ך ובכתבי חז"ל.

    התנ"ך עצמו כתוב בשפת ענף ושורש ומובן באמת רק לבעלי השגה רוחנית. כלומר כל הכתוב בתנ"ך וגם בתלמוד זה צופן ולכן נראה לך שזה מדבר על העולם הגשמי.

    ההתנגדות לרמב"ם ז"ל הייתה בעיקר בגלל שהוא השתמש בכתבי הפילוסופים היווניים כדי להוכיח עקרונות מהיהדות.

    שיהיה לך שבוע טוב.

    "אין עוד מלבדו"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest