דף הבית / חינוך, ילדים / אל תאחל רע לאחרים

אל תאחל רע לאחרים

שאלה: מתוך ניסיוני בהוראה, אני רואה שהאנשים אינם מבינים על איזה חיבור אנחנו מדברים. כיצד ניתן להסביר להם מה זה נקרא להיות מחובר, ואפילו לא חיבור רוחני אלא פחות מזה?

תשובתי: להיות "מחובר" זה לא אומר לחיות איתם יחד בחדר אחד ולהכיר כל אחד, אלא שאני בצורה פרקטית צריך למצוא תיקון לעצמי קודם כל, ולא לרצות רע לאף אחד. פשוט מאוד. זה הצעד הראשון.

לא התקשורת מאחדת אותנו, לא ה-SMSים ולא האינטרנט שמחבר אותנו לכל העולם. האינטרנט לא יביא לחיבור בין בני האדם, הוא רק מסביר לנו שאנחנו מחוברים, ומחוברים בחיבור הרע. הרי כל צורת השימוש שלי בכלי הזה היא לעצמי ואפילו לרעת הזולת. כל זה הוא רק גילוי המערכת שבה אנחנו נמצאים.

לכן, התיקון הראשון הוא להגיע למצב שבו אינני חושב לעשות רע לזולת. אני מתחיל להרגיש שאנחנו מקושרים הדדית כחלקים אינטגרליים שנכללים זה בזה. אני צריך לגלות את המערכת הזאת, אחרת הטבע יגלה לי אותה בצורה מאוד לא נעימה. הוא מכה בי במקום אחד, ואני מרגיש את הצרה במקום אחר לחלוטין שבכלל אינני שייך אליו.

אך זה החלק שלך, ואתה צריך להרגיש שהמכה עברה עליך. אם עדיין אינך מרגיש את מה שמרגישים האחרים, סימן שאינך נמצא איתם בגוף אחד, במערכת אחת. לכן תצטרך עדיין לקבל תיקונים. או שתרצה לקבל אותם או שהטבע יחייב אותך.

בינתיים אנחנו רואים כיצד כולם שמחים מכך שרע לזולת. כזה הוא הטבע שלנו, כעת הוא מתגלה ובהתאם לכך אנחנו צריכים לבצע תיקון.

נשאלת השאלה: על ידי מה מתקנים? – אומרים לנו המקובלים שבאמצעות דעת הסביבה. אנחנו צריכים להרכיב סביבנו באופן מלאכותי כזאת סביבה שתחייב אותנו לחשוב אחרת, שתחנך אותנו.

מתוך שיעור בנושא "עקרונות החינוך הקבלי", 16.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מתוקן = מאוחד
מה הטבע דורש מאיתנו?
לגלות את הרע, כדי להתרחק ממנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest