דף הבית / חינוך, ילדים / אל הערבות ההדדית דרך החינוך האינטגרלי

אל הערבות ההדדית דרך החינוך האינטגרלי

ככל שאנחנו מתפתחים משנה לשנה, כך מתברר לנו שאנחנו שוקעים לתוך משבר רציני יותר לא רק בכלכלה, אלא למשברים נוספים שאנחנו לא מצליחים להתגבר עליהם במשך שנים, כגון סמים, דיכאון, איכות הסביבה, חינוך, משפחה.

המפתח הכללי לכל הבעיות האלו הוא החוסר בתקשורת בינינו, שבא לידי ביטוי בכל הרמות: הבינלאומית, הלאומית, המשפחתית. ולכן עכשיו המודעות כלפי החיבור בינינו מחייבת אותנו לקיים יחסים טובים יותר אחד עם השני. מעבר לחתימה על נייר הסכם שלום, מסחר או תעשייה.

זה דומה להסכם הנישואין שקיים רק על הנייר והאנשים חיים באותו הבית, אבל אין להם שום קשר רגשי פנימי, הם פשוט קיימים בשטח המשותף. במקרה כזה מגיע מהר מאוד הרגע שבני הזוג כבר לא יכולים לסבול את המצב הזה והם נאלצים להתגרש.

כדי לא להביא את האנושות למלחמת עולם ולפיצוץ של האגו, יש צורך שכל אדם יביט על הקשר בינינו ויבין שהקשר צריך להיות מלב ללב.

על ידי התבוננות בטבע, אנחנו רואים את תבונת הסדר של כל חלקיו, מכוכבים גדולים ורחוקים ועד החלקיקים הקטנים ביותר שיוצרים את המערכת האחידה.

התפתחות המדע חושפת בפנינו יותר ויותר את הצורך בקיום של הקשר האינטגרלי וההדדיות. ואם קורה שאנחנו מפרים חוקים מסוימים בתחום מסוים, הדבר גורם להשלכות רבות בחיינו.

אותה התופעה מתרחשת באופן מובהק יותר בחברה האנושית. לפיכך, ההצלחה שלנו תלויה אך ורק בתקשורת טובה בינינו, בערבות הדדית שבה אחד מרגיש שהוא תלוי בכולם וכולם תלויים אחד בשני.

לפי זה יש לקבוע חוקים חדשים, סוציאליזם וחוקים בינלאומיים, אשר יגדירו את גישת היחסים האנושיים במשפחה, בעבודה, במקומות הציבוריים. גם כאשר האדם נמצא לבדו, כולם חייבים לדאוג למשפחה הגדולה שלנו. בסופו של דבר, כולנו קיימים במקום אחד ומחוברים אפילו יותר ממשפחה אחת באותו הבית.

מהקשר הזה האדם מקבל יותר מתחושה של ביטחון, שגשוג ורווחה, אלא הוא נמצא בין האנשים שרוצים שיהיה לו רק טוב. אם העולם הופך להיות משפחה אחת, אז אני לא מפחד, מתבייש וחושש כלל. העולם כולו שלי, אני מרגיש הקלה, נושם חופשי, מכיוון שבכל מקום אם זה ברחוב, בחנויות, בטיול, אני מרגיש בבית. וכאן אנחנו צריכים להבין את חשיבותו של תהליך החינוך. יש לנו משימה גדולה וחשובה מאוד להביא את אדם לכך שהוא יראה, יסכים ויישם קשר כזה עם האנשים האחרים. ועכשיו כל האנושות נמצאת בתקופה שבה היא תידרש לבצע את התיקון ולעלות לדרגה שנקראת "אדם", כלומר, להגיע להשתוות הצורה עם אותו הדימוי שנקרא "אדם", שאותו כולנו יוצרים ביחד.

אני מקווה שההתפתחות של החינוך האינטגרלי תאפשר לאנשים לראות את העדויות בטבע, במדע ובחיים וזה ישכנע אותם להצטרף לתהליך ולהתחיל להשתנות תחת השפעה של ידע והכשרה מעשית. אז אנחנו נוכל להשיג עולם טוב ובהיר שכבר עכשיו אנחנו נמצאים בפתחו.

זה דבר נפלא שהאדם קשור לאנשים אחרים, הוא מתחיל להרגיש את החיים דרכם. אם אני אוהב את הילד שלי, אז אני ממשיך להישאר איתו בכל מקום שבו הוא נמצא, אני נהנה מכל מה שמביא לו הנאה, אני מרגיש כל מה שהוא מרגיש.

מתברר, שברגע שאני מתחיל לתקשר עם העולם, אני מקבל התרשמות ממנו וכך אני רוכש קצת ידע ותחושה מכל האנשים בעולם! אני כל כך מרחיב את חיי עד שאני כבר מרגיש חי בתוך האנשים האחרים ולא בתוך עצמי!

וכאן אני נוגע בנקודה מסוימת של הנצח בתוך עצמי, ביכולת להרגיש את החיים מחוץ לגוף שלי ויחד עם זאת להתחבר עם כל תחומי המערכת של הערבות ההדדית. בואו נקווה שאנחנו יכולים להשיג את זה!

מתוך התוכנית "חיים חדשים",שיחה מס' 5, 27.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על כל פשעים תכסה אהבה
האנושות כמערכת אינטגרלית
ההחלטה הנכונה היחידה היא חיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest