דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / אל הבורא, אחרי האור, עבור החבר

אל הבורא, אחרי האור, עבור החבר

laitman_2011-02-25_9278-70.jpg

התורה מתחילה מהתנאי של ואהבת לרעך כמוך. בתנאי הזה האדם עובר מאהבת הבריות לאהבת הבורא ונכלל שָם בדבקות. ודבקות עם הכוח העליון, זוהי מטרת הבריאה שניצבת מולנו. מובן שאי אפשר לדבר כך בהפצה להמונים. אנחנו מסתירים את החלק הזה בדיוק כפי שלא מספרים מיד לילדים את כל האמת על העולם שלנו. רק בהדרגה, במידת האפשר, אנחנו מגלים במקצת את האמת לאותם החלקים של הרצון, לאותם האנשים שעדיין לא מוכנים לשמוע אותה במלואה. אנחנו אומרים להם את מה שהם מסוגלים לסבול, את מה שקרוב אליהם ומה שיהיה לטובתם. ואחר כך, במידת גדילתם והתבגרותם, אנחנו מגלים להם יותר ויותר.

בהתאם לעיקרון אהבת הזולת, עליי להגיע למצב שכל הרצונות של הזולת יהפכו עבורי לחשובים וגבוהים יותר משלי. את הרצונות שלי, כלומר, את הכוחות שלי, אני מעמיד לשרות הזולת, כדי למלא את רצונותיו.  ובאמת, אנחנו בנויים כך, שמסוגלים למלא את הרצונות של הזולת באמצעות הרצונות שלנו, אך דרך הבורא. אני כשלעצמי אין לי מה לתת לאחרים, אך אם אני פונה לבורא, כדי למלא את הרצונות של הזולת, אז פתאום מתגלה, שהכלי שלי מיועד דווקא לצורך זה, ליצור קשר עם הבורא ולקבל ממנו את מה שאני מתכוון להעביר לאחרים.

באופן כזה, הפעולה מתחילה מהזולת, שאת רצונותיו אני רוצה לקבל כשלי עצמי, מעליי, כדי להעלות את הרצון שלו יחד עם שלי אל הבורא, לקבל ממנו כוחות ומילוי ולתת אותם לזולת. זה מזכיר את מה שאנחנו לומדים בשיעורים: מלכות עולה לזעיר אנפין ועולה יחד איתו אל הבינה. כמו כן הם נקראים שני אחים, שמהם הבכור מקבל פי שניים, כדי לגדול ולהיות מוכן לבצע זיווג, שיאפשר להעביר את האור לאח הקטן. בדיוק כך זה מתרחש ביחסים ההדדיים שלנו. כך פועלות כל הנשמות.

יחד עם זאת, מי שמבצע השפעה לאחר, רוכש את צורתו של זעיר אנפין. וכל מי שמקבל, מקבל את הצורה של המלכות, השכינה, שמצטרפת לזעיר אנפין, לעליון, לחבר המשפיע. כך במעשה אנחנו מיישׂמים את התיאוריה שאותה אנחנו לומדים בשיעורים של "תלמוד עשר הספירות".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 27.06.2011

ידיעות קודמות בנושא:
רחוב דו-סיטרי
אלטרואיזם אמיתי ועזרה לזולת
מה נותנת לנו אהבת הזולת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest