דף הבית / המשבר ופתרונו / אלפי מחוסרי דיור – המכה החדשה של אירופה

אלפי מחוסרי דיור – המכה החדשה של אירופה

ידיעה: המשבר הכלכלי גרם להופעת כמות עצומה של מחוסרי דיור ברחובות הערים האירופאיות. האכסניות מלאות עד אפס מקום ואין אפשרות לעזור לכל הנזקקים. חלק מהמובטלים מצטרפים אל הסקווטרים, הפולשים לבתי מגורים ריקים.

למשל צרפת השתמשה בסקווטינג כפיתרון זמני לבעיה. היא הרשתה רשמית לגור במבנים פנויים. לפי החישובים הרשמיים, בצרפת מתגוררים במקומות כאלה כ-400 אלף בני אדם. אולם בשנה שעברה כ-2 מיליון דירות ובתים במדינה עמדו ריקים. לצרפתים ולמהגרים רבים אין מספיק אמצעים להשכרת דירה.

יוון, איטליה, פורטוגל, אירלנד, ספרד, ואפילו בריטניה, נלחמות בשנים האחרונות בבעיית מחוסרי הדיור. אם פעם חסר הדיור הטיפוסי היה גבר לבן בגיל העמידה, הרי שהיום יותר ויותר נשים (וגם אמהות חד-הוריות), מהגרים וצעירים מוצאים את עצמם ברחוב.

התייחסותי: אנשי האליטות עדיין מאמינים שקריסת הייצור היא תופעה זמנית ושהעולם יחזור למצב חברתי של צרכנות ללא גבול, ולכן לא מנסים לשנות את עצמם ולחשוב במונחי המציאות החדשה. לעולם ישנן שתי אפשרויות להתקדם לכיוון האינטגרציה המלאה שלו: על ידי כוח הטבע, הלחץ הקשה שלו ועל ידי ייסורים, או על ידי הכרת הטבע שלנו ושינוי עצמינו לכיוונו על ידי שיטת החינוך האינטגרלי. בינתיים אנחנו נעים על ידי ייסורים…

ידיעות קודמות בנושא:
מספר מחוסרי הדיור באירופה הגיע לרמות חסרות תקדים
מעמד הביניים של יוון בתור ל"מרק חסד"
משבר באירופה: יותר הומלסים מהמעמד הבינוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest