דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלף נכנסים לחדר ואחד יוצא להוראה

אלף נכנסים לחדר ואחד יוצא להוראה

שאלה: מדוע עבור חלק מהאנשים חכמת הקבלה הופכת למשמעות החיים, משהו ערכי, ואילו עבור אחרים היא משהו לא קביל?

תשובתי: אנשים שעבורם חכמת הקבלה לא קבילה, לא מרגישים עדיין את הרצון שמגיב לאור הרוחני ולכן הם דוחים את החכמה הזאת.

ראשית, האדם בהיותו אגואיסט לפי הטבע, לא רוצה לחשוב על כך. חכמת הקבלה מעצבנת אותו, בתת מודע היא מחייבת, מכוונת לגמרי לא לתחום שאליו הוא נמשך. הוא אינו רוצה שהתחום הזה יתקיים, שתהיה נשמה, עולם הבא, הוא רוצה להישאר במגמה ובקו פעולה שאותם הוא המציא.

שנית, אנשים שמגיעים לחכמת הקבלה ולומדים אותה, פתאום מגלים שמדובר על כך שהם צריכים לשנות את עצמם! בעוד הם הגיעו כדי לקבל ולגלות ידע, תכונות, רגשות, כלומר להתמלא. ואילו כאן מדובר על כך  שעליהם ללמוד דרך מילוי של אחרים למלא את הבורא, ורק בתנועה כזאת "ממני" אוכל להתחיל להרגיש את העולם הרוחני.

האדם אינו חש שום משיכה לזה, שום נטייה ולכן מעדיף לעזוב. יש הרבה מאוד אנשים כאלה. כשהם עוזבים הם מרגישים מרומים, תחילה הם היו כביכול בנטייה לזה, נכנסו פנימה, ואחר כך פתאום גילו שזה בכלל לא מה שחשבו והם רק בזבזו זמן וכוחות ואז עוזבים מאוכזבים מאוד.

לאותם אנשים היה נדמה שהם מיד יתפסו את הבורא "בזקן", יקבלו את העולם הזה, את העולם הבא, יגלו סודות, ויתחילו לנהל הכול כדי למלא את עצמם היקרים והאהובים. אבל מסתבר, שזה לא כך, לא בסגנון ולא באופי. העולם הרוחני נמצא בדרגה הבאה, בדרגה של השפעה, צמוד בו-זמנית לעולם שלנו, כמו במנוע חשמלי. לכן הם עוזבים מאוכזבים מאוד והופכים למתנגדים שלנו.

אבל אנחנו בכל זאת תומכים בזה. נאמר, שאלף נכנסים לחדר ורק אחד יוצא להוראה. זה לא חשוב שהם הופכים לשונאים של חכמת הקבלה. זו הצורה שבה יכול להגיב אגואיסט. למרות זאת, לאדם נשאר מגע עם חכמת הקבלה ובהדרגה משהו מחלחל לתוכו. אפילו בהיותו מתנגד ומרוחק מאיתנו, הוא נמצא איתנו בקשר, בתוכו כבר מתחיל לשוטט אותו ניצוץ שהוא קיבל.

מתוך שיעור וירטואלי, 29.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest