דף הבית / אקטואליה / אלימות גברים כלפי נשים

אלימות גברים כלפי נשים

שאלה: הרצח של דיאנה רז זעזע את המדינה. דיאנה הייתה יועצת זוגית ונרצחה על ידי בעלה השוטר כשארבעת הילדים בבית. אני חושב שהרצח מסמל את כל מה שמקולקל בחברה שלנו, גם יועצת זוגית, גם שוטר, אנשים כביכול נורמטיביים, והנה מעשה כזה נורא שמוביל לטרגדיה איומה. כמעט תמיד האלימות באה מצד הגבר. למה רק הגברים מגיעים למצבים של איבוד שליטה טוטאלי?

תשובתי: האלימות מגיעה במיוחד מצד הגברים, כי נשים מצד הטבע הן פחות אלימות מגברים.

שאלה: למה?

תשובתי: כי באישה יש נטייה מסוימת לחיבור, לאהבה, לטיפול בילדים, ללידה, יש לה סדר הורמונלי אחר לגמרי. היא לא מתפרצת כדי לשלוט, מצד הטבע יש לה נטייה יותר לסדר את הדברים, לסדר את הסביבה.

שאלה: והגבר?

תשובתי: הגבר להיפך. הגבר רוצה לשלוט, רוצה לקבוע, רוצה לראות איפה העיגול שלו שבו הוא שולט. אישה מסתכלת איפה העיגול שלה שבו היא מארגנת את החיים שלה, של הילדים שלה.

שאלה: אם כך, אתה חושב שבכל גבר טמונה "חיית טרף" פוטנציאלית?

תשובתי: ללא ספק. אנחנו חיות, עדיין לא בני אדם. יש דרגות דומם, צומח, חי, שלוש דרגות בטבע, ואנחנו שייכים לדרגת החי. בתוך עולם החי יש דרגה מיוחדת, שיש לה שכל ורגש מעבר למה שיש לכל הזנים הביולוגיים, ולכן אנחנו יכולים לבנות לעצמנו יותר ממה שחיות אחרות בונות. אבל בעצם אנחנו שייכים לעולם החי. לכן אי אפשר למחוק את האינסטינקטים שלנו ומה שקורה לנו ואיך הם דוחפים אותנו לכל מיני מצבים. עד היום הזה, לאחר שירדנו כביכול מהעצים ויצאנו מהג'ונגל, אנחנו חושבים איך לשלוט זה על זה, מדינות, צבאות וכדומה.

שאלה: למה בטרגדיות האלה הרוצח הוא הגבר? אני מבין שיש לו אינסטינקטים כאלה, אבל לא התפתחנו קצת? עברו דורות, התרבות האנושית התפתחה, וכך אדם קם והורג את אישתו מול הילדים?

תשובתי: לא יצאנו מדרגת חי. אנחנו לא בני אדם. לפי ההגדרה של חכמת הקבלה, בני אדם הם מי שיש להם במקום רצון אגואיסטי, רצון להשפיע, להתחשב בזולת לפחות כמו שהוא מתחשב בעצמו. אדם הוא מי שנמצא למעלה מהטבע של הדומם, הצומח והחי. אם אנחנו נמצאים למעלה מהדרגות האלה, אז אנחנו יכולים לקרוא לעצמנו "בני אדם".

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 8.2.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest