דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלטרואיזם אמיתי ועזרה לזולת

אלטרואיזם אמיתי ועזרה לזולת

שאלה: בעל הסולם כתב שצריך לאהוב את הזולת עד כדי כך, שאפילו עליך לתת לו את הכרית האחרונה שלך. האם זה אומר שאנחנו צריכים למלא את הרצונות הגשמיים זה של זה?

תשובתי: אין לי במה למלא את הרצונות הגשמיים האלה! מהיכן אקח 7 מיליארד כריות עבור כל האנושות?! אם כל אחד ידאג רק להשפעה, אז לא יהיה לו שום דבר מיותר, אלא רק הכרחיות בלבד כדי לספק ולהבטיח לעצמו חיים נורמאליים.

קיים חוק שאסור לתת את ההכרחיות שלי לאחר, כי בלעדיה אני בעצמי לא אוכל להתקיים. זה מתייחס לקיום הגוף הבהמי שאסור לזלזל בו. יוצא, שאין בכלל מה לתת לאחרים. וזה גם לא מה שנדרש ממני! אם אני אארגן את עצמי באופן נכון, ביחס לתהליך התיקון, אז אין ברשותי אפילו גרם אחד מיותר, אף לא אגורה אחת, אני חי רק למען ההשפעה ואיני לוקח לעצמי שום דבר מיותר.

אך אנחנו שוכחים, שאיננו צריכים לעשות דבר בעצמנו, את הכול מסדר האור. ואנחנו רק צריכים ליצור קשר כדי שהאור יפעל דרכנו. אם אני חושב על זה שלאחֵר יהיה, אז יהיה לו. כך אני סידרתי עבורו ובזה נעשיתי דומה לבורא, הרי אני עוררתי את פעולת השפעה. אינני יכול לעשות יותר, אלא רק לעורר את האור לפעולה. זה אומר, שאני מעלה מ"ן, בקשה. והמ"ן (הבקשה) שלי מתוך המלכות עובד כמו המ"ד (תשובה) מהבינה. אני מעלה לבינה את כל הרצון שלי, באותה העוצמה, כמו ז"ת דבינה.

הכול בא לפתרונו במחשבה, ממני מגיע רצון למלא את הזולת, והבורא הוא זה שממלא אותו. אני רק החוליה המקשרת בין האדם לבין הבורא. באופן כזה נברא העולם בדמיון שלי, כדי לתקן את עצמי. אני מרגיש שלי עצמי אין צורך בדבר, חוץ מהשפעה לזולת. אני מרגיש את רצונו מעל לרצון שלי, ועוד יותר למעלה, את רצון הבורא, האפשרות וההזדמנות למלא אותו ולהסב לו הנאה ותענוג.

אם בכזו צורה אארגן את הרצונות, משמע שאני מבצע את הפעולות שלי. הבורא יבצע את הפעולות האלה, ואנחנו נשׂיג איחוד. אני ביקשתי ממנו לאחד אותנו לדבקות, וזה קרה. אני צריך רק לבקש. הבורא בכוונה עושה כך שלזולת ייחסר משהו, כדי שאני ארצה לבקש ממנו להשלים את זה, ארצה להתחבר עימו ולהפוך להיות דומה לו. הוא ברא את כל הרע שבעולם ורוצה שאני אגן על כל אחד ואדאג לכולם. הוא ממלא את העולם באור אין סוף, ואחר כך נעלם ונותן לי אפשרות להחזיר את האור לעולם הזה. אך אני צריך להבין שכך העולם מצטייר לי ב"מטריצה"  שלי, באשליה, דווקא בשביל התיקון שלי.

אם אנסה לתת משהו, כלומר לשנות את העולם ולא את עצמי, אני רק אקלקל את העולם עוד יותר, כדי שבהמשך אבין את הטעות שלי ואתחיל סוף סוף להיתקן בעצמי. אנחנו רואים בצורה ברורה שכל "עזרה הומניטארית" מביאה רק נזק, ומולידה טרור, מעשי גנבה ועצלנות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 04.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
על אהבה ושנאה
על אהבה
מה, מתי ולמי לתת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest