דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אלו כוחות מנהלים את עולמנו?

אלו כוחות מנהלים את עולמנו?

שאלה: האם יש ל"רע" מקום בהנהגתו של הבורא?

תשובתי: הבורא מנהל אותנו על ידי שני כוחות: חיובי ושלילי. עלינו להודות על כך משום שהנהגה  באמצעות כוח אחד בלבד אינה אפשרית. המקצוע שלי, ביו-קיברנטיקה, זה מדע אודות ניהול, שבו מבטאים הכול בנוסחאות שונות הכוללות מינימום שני כוחות. למעשה לא יכולים להיות יותר משני כוחות, אפילו אם אחר כך הם מתחלקים לכוחות רבים.

שאלה: אם הבורא הוא "טוב ומיטיב", כיצד הוא יכול לנהל אותנו על ידי כוח שלילי?

תשובתי: הבורא כל הזמן מוביל אותנו אל הטוב, אבל באופן שבאמת נקבל אותו כטוב. לשם כך עליו לגרום לנו להיות הפוכים לחלוטין, וללמד אותנו שהמצב הזה טוב יותר. נניח, שאני נמצא עכשיו בתכונות שלי, בטעמים, ברצונות, בהרגלים, ועליי לשכנע את עצמי שכל זה לא טוב. אז מה זה טוב? הכול הפוך לחלוטין.

כיצד דבר כזה יכול להיות? אני לא יודע, אבל הבורא רוצה להראות זאת דווקא כדי שאנחנו, על בסיס שתי תכונות הפוכות: המצב הנוכחי שהפוך לחלוטין לבורא והמצב הסופי שדומה לו לחלוטין, נשלב ביניהן (אגואיסטית ואלטרואיסטית). כך בקשר בינינו נוכל להתקיים בשני המצבים בו-זמנית, ולהימצא בקו האמצעי.

בינתיים זה לא מובן לנו, מפני שלא קיימות בנו שתי התכונות, לא קיימים בנו חושים תואמים, אבל אנחנו נגיע לזה. בקבוצות שלומדות איתנו באופן קבוע, כבר מתרחש בהדרגה שילוב בין שתי תכונות הפוכות, ועל פני החיבור ביניהן, על פני שילוב הדדי נכון שלהן, מתגלה תכונת הבורא.

מתוך שיעור בשפה הרוסית,  14.10.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest