דף הבית / המשבר ופתרונו / אלו אנשים יוערכו בחברה בעתיד?

אלו אנשים יוערכו בחברה בעתיד?

שאלה: בעבר הלא רחוק האדם הוערך לפי הסטטוס שלו, לפי ההשכלה שלו, מצבו הכספי, הלבוש וכד'. לפי מה יעריכו אדם בעולם החדש לאחר נגיף הקורונה, קיימות הצעות רבות?

תשובתי: אני חושב שכתוצאה מנגיף הקורונה אנשים ישתנו, הם ילמדו לראות מעבר לחומר. בלי לשים לב לְמה שהאדם לובש, איזה עט בולט לו מהכיס או איזה שעון הוא עונד. הם אפילו לא יסתכלו על זה שהוא פרופסור גדול. הם יסתכלו על התועלת שמתקבלת ממנו כאדם, מה הדבר ההכרחי שהוא נותן לחברה.

אדם מביא תועלת לחברה בכך שהוא מסביר באיזה אופן אפשר להתקדם לאיחוד, אחרת לא נוכל לחיות, או לשרוד. אדם שמראה ומדגים זאת לחברה כולה, נחוץ לחברה ובהתאם לזה היא תעריך אותו. אנשים שיש להם תכונה שמאפשרת להם לאסוף את החברה, לקרב את חבריה זה לזה, צריכים לבלוט כדי שאחרים יוכלו להקשיב להם.

שאלה: האם אחרים יקנאו בהם?

תשובתי: ילמדו ויקנאו. קנאה זה דבר טוב מאוד. מובן שזו אינה קנאה שחורה מפני שהיא נובעת ממעשים אציליים, מקירוב בין אנשים שרוצים ללמוד ולהיות דומים לאנשים כאלה.

שאלה: האם אתה אופטימי לגבי העתיד של בני האדם, שהחיבור שלהם יהיה בעל ערך?

תשובתי: אני חושב שיהיו קורבנות גדולים כתוצאה ממחלות ומוות. יהיו הרבה בעיות, אבל האנושות תסתגל מהר מאוד, יש לי תקווה כזאת. מתחת לפני השטח התהליך כבר החל ומתקדם, אין כבר דרך חזרה. אבל אם ננסה בכוח לחזור חזרה, יהיה מאוד לא טוב.

שאלה: לדבריך, צריך להבליט בהדרגה אנשים שעובדים למען החברה, למען האיחוד. אם נתחיל כל הזמן לדבר רק על אלה שנותנים, שמשפיעים, האם זה יעבוד?

תשובתי: לאנושות לא יהיו יותר סימנים להבדיל בין אנשים, בלית ברירה דווקא זה מה שיישאר כאשר החברה תדבר על נתינה זה ישפיע גם על אלה שמתנגדים. אנשים יעריכו רק אנשים שעוסקים בהתלכדות ובאיחוד החברה, בהתפתחותה, במשיכה לאיחוד של עוד ועוד אנשים חדשים. כך האנושות תתקדם בדרך טובה ולא בדרך של הרס ומלחמות. האדם הנותן, המשפיע, המאחד, אדם שמסביר, שמוביל, שדוחף קדימה, הוא זה שיוערך. בסופו של דבר נמצא את עצמנו מהר מאוד בעולם נכון.

שאלה: אדם שדוחף אך ורק לאיחוד?

תשובתי: אך ורק לאיחוד! לא צריך יותר שום דבר. הבורא, הכוח העליון, הכוח היחיד של הטבע לא יכול להתלבש במשהו מוגבל, קונקרטי, הוא צריך שיהיה מצע מוחלט ובתוכו להתגלות.

שאלה: האם מצע מוחלט, זו אנושות אחת יחידה?

תשובתי: כן. נשמה אחת יחידה.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן": 13.07.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest