דף הבית / המשבר ופתרונו / אכזריות בקרב ילדים

אכזריות בקרב ילדים

דעה (י.גלקין, היסטוריון): האלימות בקרב ילדים מוכפלת. יש להם יותר אפשרויות להיטמע בתוך המרחב הווירטואלי, בעולם הטלוויזיה ובמשחקי המחשב. כבר מגיל 5 עד גיל 15 הם נחשפים במסכים לכ- 20,000 מקרי רצח, סרטי אימה, סרטי מתח, כמויות של דם והונאות. הם מגיעים למסקנה שהאנשים המצליחים בחיים הם אנסים, רוצחים, אנשים שדורכים על ראשיהם של האחרים, גנבים ולוקחי השוחד.

הילד צריך לראות דוגמה של התנהגות ויחס טובים כלפי הסביבה. אחרת, הוא בתור יצור ביולוגי, רואה לנגד עיניו כיצד עליו להתחרות, וכמובן, יבחר בדרך זו של אלימות, פשע ושליטה חברתית.

אם לא נפתור את הבעיה הזאת, אז החברה שלנו תהפוך אפילו לא לחברה של חיות, אלא לאוכלוסיה שלא תוכל להתרבות בעצמה, משום שעל מנת להתרבות, אפילו בקרב חיות וציפורים דרוש המרכיב של אלטרואיזם, דרוש המרכיב של שיתוף פעולה חברתי לטובת הכלל, ולא לטובת עצמם האישית על חשבון אושרם של האחרים. אם לא נתמקד בזה, אז מצפה לנו קריסה והתפוררות של האישיות החברתית.

הערה: דווקא זאת הדרך לגילוי הרע של הטבע שלנו, ורק לאחר הגילוי שלו כרע אנחנו נוכל להתחיל את התיקון שלנו כפעולה ההכרחית היחידה, ההגיונית והרצויה. גילויו של הרע יכול להיות ארוך ואכזרי אם אנחנו מתעקשים להחזיק באגו, או מהיר וקל, אם אנחנו נלמד אותו מתוך המגמה לגלות אותו כרע, כדי להתעלות מעליו, בעזרת ההשכלה האינטגרלית, ואחר כך להחליף אותו לטוב ולאהבה, באמצעות החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
סצנות של אלימות מעודדות תוקפנות
אכזריות מחנכת להיות אכזרי
הקופסה המזיקה

One comment

  1. אני מאמין שדרך התבוננות פנימית נוכל לראות בבהירות את הפתרון לנושא של אכזריות, אין זה נוגע רק לילדים – המחשבה האנושית מעוניינת ב"עוצמה" ולכן אין אלטרואיזם, יש רק חמדנות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest