דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אי הסכמה פנימית עם הרב מובילה לריחוק חיצוני

אי הסכמה פנימית עם הרב מובילה לריחוק חיצוני

שאלה: על ידי שימוש לרבו, התלמיד מתקשר לרבו, לעליון, ומקבל ממנו. מה קורה אם יש מצב, שבו התלמיד מסיבות כלשהן עושה נגד רצון רבו? איך זה משפיע על הקשר ביניהם ועל ההתקדמות של התלמיד?

תשובתי: זה מסמל נתק מוחלט. אם לתלמיד ברור שהוא פועל נגד רצונו של רבו, אז איך הוא יכול לנהוג כך? החוק הרוחני העיקרי זה חוק השתוות הצורה, לכן, לצורך הדבקות צריך לפחות לא ללכת נגד, אלא להיות באיזו שהיא הסכמה. אפילו אם אתה לא מסוגל לבצע, אבל אתה לא יכול לפעול נגד.

ואם התלמיד פועל בצורה הפוכה לרצון של רבו, אז אין לו שום סיכוי לקבל ממנו משהו. גם צריכים להבין, שהשתוות או אי השתוות רוחנית, היא הרבה יותר עוצמתית מאשר השתוות גשמית, ולכן היא משפיעה על העולם הגשמי. כלומר זה יגרום לריחוק גדול של התלמיד מהרב. אין לו שום סיכוי להישאר לידו.

ודאי, שלתלמיד תמיד יש אפשרות להתקרב ולהיתקן, כי הרב תופס אותו כילד קטן שמסוגל לעשות שטויות. הרב יכול להתרגז על התלמיד כמו על ילד, אבל בכל זאת הוא מחשיב אותו כבן שלו, ולכן הוא סולח לו. אבל הוא לא יכול להסכים ולאפשר לילד לפעול נגד ההתפתחות הרוחנית שלו.

בעולם הגשמי אנחנו לעיתים, מאין ברירה, מסתכלים בסלחנות על מעשי הקונדס של הילדים, אבל ברוחניות אי אפשר לסבול את זה. כי התנהגות כזאת מביאה לחוסר השתוות הצורה, שזה החוק העיקרי של המציאות.

מתוך שיעור בנושא "מורה דרך", 27.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הקשר של המורה עם התלמיד
להרגיש את רצונו של המורה
ללא כבוד כלפי המורה והקבוצה, אין דבקות עם הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest