דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אי אפשר במשפחה ללא ויתורים

אי אפשר במשפחה ללא ויתורים

בעל הסולם, מאמר "מהותה של חכמת הקבלה":

"חכמי הקבלה מצאו, אשר ד' העולמות, הנקובים בשם: אצילות, בריאה, יצירה ועשיה, החל מעולם הראשון, היותר עליון, הנקרא אצילות, עד העולם הזה, הגשמי, המוחשי, הנקרא עשיה, צורתם שוה זה לזה לגמרי, בכל פרטיהם ומקריהם.

דהיינו, שכל המציאות ומקריה, הנמצא בעולם הראשון, כל אלה נמצאים גם כן בעולם השני, שמתחתיו, בלי שום שינוי של משהו. וכן בכל יתר העולמות שלאחריו, עד לעולם הזה, המוחשי. ואין שום הבדל ביניהם, אלא הבחן מדרגה בלבד, המובן רק בהחומר, שבפרטי המציאות, שבכל עולם ועולם."

תתארו לעצמכם משפחה: אתמול אנחנו רבנו, והיום בינינו שורה שלום ואהבה. כך גם המערכת הכללית שמורכבת משבעה מיליארד בני אדם מגלה יחסים חדשים ברשת הקשרים ההדדיים שלה. בעולם העשיה מורגשת קצת אדישות, בעולם היצירה נוצרת התחדשות, בעולם הבריאה אנחנו ב"פתיחות" ובעולם האצילות מגיעים למילוי.

המערכת בפני עצמה היא קשוחה וקבועה. נניח, יש בעל ואישה, ילדים, סבים וסבתות, כל זה לא משתנה. יכולים להשתנות רק היחסים ההדדיים בין בני המשפחה. שינוי היחסים הזה הוא שקובע את המעבר בין העולמות.

באופן כזה, אני לא משנה שום דבר במבנה ורק מזרז את ההתפתחות שלי, את העלייה שלי במדרגות הסולם הרוחני, בסולם היחסים.

אם היחסים שלי עם המשפחה מקולקלים, אז אומרים לי:

– "צריך לשנות משהו. תנסה לוותר קצת."

– אני עונה, "לא! בשום פנים ואופן!".

וזהו המצב הנוכחי שלנו, העמדה הנוכחים כלפי התיקון: "שאני אוותר על האגו שלי!?". וכאן אנחנו צריכים להתעלות במקצת מעל לטיפשות שלנו…

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 20.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
עוגה מפוררת
מה רוצים מישראל?
כשאי אפשר לוותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest