איש העולם הגדול

מאחר והיחס שלנו לעולם ולחיים ישתנה לחלוטין, כל המשאבים של האדם, השכל והלב, הרצונות והמחשבות, חוץ מההכרחי ביותר לקיום הגוף הפיזי שלו, יופנו להשגת ההרמוניה עם הטבע. ואז אנחנו נבין בצורה מלאה את מחשבת הבריאה שלו, את הזרימה שלו, את המחשבה העליונה שלו, ובהתאם לכך נתעלה לאותה הדרגה, כלומר לדרגה שמעל ללידה ולמוות.

אנחנו רק צריכים לתאר לעצמנו על מה אנחנו מדברים. כי אם אני משיג את כל הטבע, אני מגיע לכזאת דרגה שלו, שממנה אני אביט על עצמי כעל אלמנט קטן וזמני. אבל אני מסתכל כבר מדרגה אחרת, מאחר ואני מתעלה גבוה יותר, כמו מעל עצמי. האדם מוצא כאן תשובות מדויקות לחלוטין לשאלות על משמעות החיים, על משמעות הקיום.

טבעי שזה משפיע על המנטליות שלו, על ההתנהגות שלו, על הקשרים התרבותיים והחברתיים שלו. הוא תופס אחרת את העולם ואת עצמו. הוא כבר מתחיל לשקול ולברר לא מתוך הזוויות הזמניות והמקולקלות: היום אני כאן ומחר לא, לכן, מה זה משנה לי אם אני כבר לא קיים.

אנחנו אפילו לא יכולים לתאר לעצמנו את השינוי הכל כך עצום הזה שמתרחש בנו, כשאנחנו מתחילים לראות את עצמנו כקיימים בציר זמן אינסופי. ואת הגוף שלנו אנחנו כבר תופסים כבהמה שמלווה אותנו.

בתוכנו כבר מתחילה להיווצר כזאת מגמה פסיכולוגית, שמשנה מהותית את היחס שלנו לאחרים, לעצמי, לעולם, כלומר אני כבר מתחיל להתייחס לעצמי ולאחרים מזווית של נצחיות. וזה משנה אותי לחלוטין, מעלה אותי ועושה ממני אדם רציני, איש העולם הגדול.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איך להבין את היפני?
בירורים, בירורים, בירורים…
איש העולם הגדול

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest