דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אישיות שלא הייתה בטבע

אישיות שלא הייתה בטבע

שאלה: אתה סבור, שכתוצאה מלימוד החינוך האינטגרלי, האדם יכול לעלות לדרגה הבאה, ולהישאר, למשל, בוגד?

תשובתי: הוא לא יישאר בוגד! יופיעו בו ערכים חדשים, תפיסת מציאות חדשה. וזה אותו הדבר, מפני שהמציאות נתפסת מתוך סכום הערכים. מדוע אני רואה דבר אחד, אך לא רואה דבר אחר, שׂם לב למשהו יותר ולמשהו פחות? זה קורה בהתאם לטבלת הערכים שקיימים בתוכי.

למעשה, אלה שאנחנו מחשיבים אותם לטובים, נמצאים בשבי של הדמיונות המתוקים על עצמם. אלה הם, למעשה, האנשים הכי מזיקים והכי קשוחים, והם יגיעו אחרונים לתיקון.

במה הם טובים יותר מאותו הגנב? הם גם כן גונבים, אבל בצורה אחרת. לקחת לעצמם כמה מיליארדים מהעָם, זה נורמלי, החיים הצליחו. אבל אם גנבת ותפסו אותך, שׂמו אותך בבית הסוהר, זה סימן שהחיים לא הצליחו. מי טוב יותר, מי רע יותר, מי גרם יותר נזק לאנשים ומי גרם פחות? אנחנו מסדרים הכול במקומותיהם, בהתאם למערכת הערכים שלנו.

האדם, בזה שרוכש חוש חדש, מכשיר הבנה חדש, לא יתנהג כפי שהתנהג מקודם. דווקא זה מה שיוציא אותו מהמצב הקודם.

נוצרת אצלו מערכת חדשה להרגשת העולם, והוא כבר יפעל מתוכה, כאילו שהרכיב משקפיים חדשות, רכש עיניים חדשות, אוזניים חדשות, שׂכל קולקטיבי חדש. הוא לוקח בחשבון את כולם יחד. הוא לא יכול לחשוב על עצמו, אלא חושב "עלינו". זוהי אישיות חדשה מבחינה איכותית, שעד כה אף פעם לא הייתה בטבע. והיא נקראת "אדם", דמות אחת.

מתוך שיחה מס' 3 עם ואלריה, חצ'טוריאן, 27.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מבט על העולם דרך משקפי האינטגרליות
איינשטיין אפילו לא חלם על זה
אינדיבידואליות בהתכללות בכולם

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/AZFQE

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest