דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אישור כניסה לעולם הרוחני

אישור כניסה לעולם הרוחני

שאלה: יש לי תחושה לא נעימה, שאפילו בעוד מאה שנה אני לא אבין את הטקסטים של ספר הזוהר. מה לעשות?

תשובתי: כפי שהאדם רצה בעבר "לרכוש" את כל העולם הזה, עכשיו הוא רוצה לרכוש את כל הרוחניות. הרצון הזה בפני עצמו הוא מצוין. אבל ברגע שמופיעה מחשבה כזאת, האדם צריך להבין שיש כאן דבר והיפוכו: אני מגיע לרוחניות כאשר אני מוותר על הכול.

איך אני יכול, עם הרצון הגדול שלי, לרצות כל כך את הרוחניות ויחד עם זה לוותר על הכול?! זה לא מציאותי! רק אם אקבל מהסביבה את הכוח השני, הכוח המנוגד לרצון שלי לקבל את הרוחניות ללא כל קשר לאחרים: "מה אכפת לי מהם? מי הם בכלל? האם הם קיימים בכלל? יש לי עסק עם הבורא בלבד! וכולכם יכולים מצידי להיעלם…". כזה הוא האדם. וכל הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו.

איך למרות כל זה אני בכל זאת מגיע למסירות נפש, לוותר לכולם ולרצות רק להשפיע, עד כדי כך שלא יהיה לי מזה שום דבר, ואני אפילו לא אדע שאני משפיע, כי עצם הידיעה על כך היא כבר שכר? – את היכולת הזאת אני צריך לקבל מהסביבה.

מצד אחד, קיים בתוכי הכוח האכזרי של הרצון לקבל, ולקבל כמה שיותר. אני ממש בוער ברצון להשיג את הרוחניות. מהצד השני, דרך הקבוצה, צריך להשפיע עליי אור עם התכונות ההפוכות. זה נקרא "עביות מלמטה ומסך מלמעלה", ואז יהיה לי הכלי לגילוי הרוחניות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לא יודע מה זה, אבל אני רוצה את זה!
תשלום עבור ההשפעה
ללמוד לראות אור בהשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest