דף הבית / אהבה / זוגיות / אישה, גברים ותיקון הנשמה

אישה, גברים ותיקון הנשמה

photo_rav_gh70_035.jpg

שאלה: במה ה"רשימו" של הנשים נבדל מה"רשימו" של הגברים? יכול להיות שאישה מרגישה את מצב הגבר שלה כחיסרון?

תשובה: אישה זה רצון. גבר זה תיקון הרצון, כוונת ההשפעה. כמו שבעולם שלנו האישה מחכה, בצורה פסיבית יחסית, לגבר שלה, ומצפה להתחתן, וזה נובע משורש רוחני, כך נשמה הרוכשת את תכונת ההשפעה נקראת זכר, ונשמה שאין בכוחה להשפיע נקראת נקבה. שני החלקים בתוך הכלי, בנשמה, נקראים זכר ונקבה, לפי אותם הסימנים.

אם כך, אל תשימו לב למין שלכן, אלא תתחילו להיות "גבר", כלומר: תשתתפו בצורה אקטיבית בתיקון שלכן ובתיקון הכללי! הרצון של האישה הוא מאד חזק ויציב. בפנים עלייך להיות "אישה" חזקה (ברצון), ומבחוץ להיות "גבר" חזק (בכוונה). לאישה אף פעם לא מספיקים הבגדים שיש לה, כך זהו גם רצון נכון של הנשמה לשאוף לתיקון שלה, ל"לבוש" יפה באור החסדים, שחושף ומגלה את יופי האישה (הרצון), ומגלה באור החסדים (לבוש החסדים) את אור החכמה.

שאלותיה של אור:

ש: איך אישה צריכה ללמוד קבלה, לבד או עם בעלה?

תשובה: ללמוד לבדה, כמו כולם, וביחד עם בעלה לפחות 15 דקות ביום.

ש: איך היא צריכה להתנהג כלפי הגברים האחרים בקבוצה?

תשובה: העבודה בקבוצה לא קשורה אליה!

ש: מה היא צריכה לעשות לשם התקדמות הקבוצה?

תשובה: לעזור יחד עם הנשים האחרות בהפצה וללמוד.

ש: מה צריך להיות היחס שלה לכלי הגברי ולכלי הנשי שבקבוצה?

תשובה: נשים עוזרות כולן ביחד לגברים, ולומדות בעצמן ויחד עם הבעלים שלהן. לנשים אין קבוצה, אלא יש להן את ה"איחוד הנשי" למימוש היגיעה שלהן בהפצה, עזרה הדדית ולימוד – כל דבר חוץ מאשר "אהבה לזולת" ביניהן.

שאלה: לא מזמן שמעתי שלאישה לא כדאי לראות את החלק השני של שיעור הבוקר, שבו לומדים "תלמוד עשר הספירות", בזמן אמת, כיוון שיש חשש לשינוי מהות האישה.

תשובה: שטויות, לימוד תע"ס לאישה לא מחויב, אך אינו אסור!

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/PnlAD

3 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם לנשים תהיה פעם קבוצה, תהיה להן מורה או מורה?

  2. עיטרא דחסד דכורא,ועיטרא דגבורה נוקבא:

    (תע"ס ח"ט אור פנימי אות לו) "…והמה מכונים בשם עטרין, משום שהם סוד העטרות דמעטרין או"א לז"א, כי עטרות פירושן כתרים. אלא מתוך שהגבורות שבדעת חשובות יותר מהחסדים. בסו"ה צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם וכו: ע"כ נקראות עטרות. כי כל כתר מבחינת הנוקבין מכונה בשם עטרה. בסו"ה צאנה וראנה וכו  בעטרה שעטרה לו אמו כו.

    תקוני הזהר/מאמר ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדעת/אות סא.

    ולמאן לגן דאתנטעו וכו: שואל, כל אלו המוחין הגדולים הנמשכים בשבעת ימי החג הן ע"י הנענועים והן ע"י ההקפות למי הם. ומשיב, לגן, היינו מלכות, שאלו הנטיעות שהן הספירות של זו"ן ניטעו בו. וסוד הדבר, נקבה תסובב גבר, נקבה שהיא מלכות מרומזת בנ מן גן. גבר היינו ז"א נרמז בג מן גן. ….

    ורזא דמלה נקבה תסובב גבר, כי מלכות שעלתה לבינה ונעשית בסוד אשת חיל עטרת בעלה היא הסיבה שז"א שהוא גבר יקבל מוחין, וגם תסובב פירושו על הארת החכמה שאינה מתגלית אלא ע"י סיבובים על הקוים, מימין לשמאל, ומשמאל לקו האמצעי, וכוללת את שניהם ז"א ונוקבא בסוד גן נקבה נ מן גן גבר ג מן גן. ונודע שמן הארת החכמה הנמשכת לנו בימי הסוכות יש לנו הארת החכמה בחסדים של כל ימות השנה וזה אמרו גן הוא כליל תלת וחמישין סדרין דאורייתא"…

    (תע"ס ח"ט ע"מ תתנז, לוח התשובות אות:קמח)

    כי הגבורות כשהן בסוד הזווג הן חשובות יותר מהזכרים. בסו"ה אשת חיל עטרת בעלה, כי החסדים מתגדלים ע"י הגבורות. וע"כ נקראו הגבורות בשם עטרא, על שם עטרת בעלה, והחסדים המקבלים העטרה שלהם נקראו ג"כ בשם הזה.

    (מתוך ספרא שמיני פרשה א אות טו)

    …ועל אותה שעה הוא אומר צאינה וראינה בנות ציון, בנים המצויינים במלך שלמה במלך שהשלום שלו בעטרה שעטרה לו אמו זה אהל מועד שמצוייר בתכלת ובארגמן ובתולעת השני ובשש, אמו אין אמו אלא ישראל שנאמר ולאומי אלי האזינו"

    ראה גם:פסיקתא דרב כהנא (מנדלבוים) פיסקא א- ויהי ביום כלות\ בעטרה שעטרה לו אמו ביום חתונתו(שיר השירים ג, יא) "… לא זז מחבבה עד שקרא אותן אמי, שנ שמעו אלי עמי ולאומי וגו "(ישעיהו נא, ד)

    שבוע טוב.

  3. ג'וני לייקרמן

    תורה לשמה- זכה נעשית לו סם חיים, לא זכה היינו למד שלא לשמה, היינו למד תמורת כסף או שאר דיעות הנוגדות לחכמי הדור- הרי נעשית לו סם מוווות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest