דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / אירן הגרעינית, המשבר הכלכלי והחיבור בעם

אירן הגרעינית, המשבר הכלכלי והחיבור בעם

laitman_2009-03_7952_70.jpg מתוך שיעור הקבלה היומי 1.4.09

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש, בטכס השבעת הממשלה החדשה, כי מדינת ישראל ניצבת בפני שני איומים מרכזיים: אירן הגרעינית והמשבר הכלכלי העולמי. העניין הוא שהבעיות האלה הן ביטוי חיצוני לבעיות רוחניות פנימיות, ואילו נתניהו חושב שביכולתו לפתור אותן בצורה ישירה. נתניהו קיבל את השכלתו בארצות הברית ויש לו גישה אמריקאית בריאה, קפיטליסטית ורציונאלית מאוד. אלא שהמרכיב הרוחני חסר בה.

ובימינו בלי המרכיב הרוחני עם ישראל עובר מבעיה לבעיה, מהפסד להפסד גדול יותר. כי במצב של היום, העולם כולו מתגלה לישראל כאותו המקום שעם ישראל חייב להעביר אליו את התיקון הרוחני, כפי שמסביר בעל הסולם בסוף המאמר "הקדמה לספר הזוהר". ואם ישראל אינו מממש את המסר שלו ואת מה שמוטל עליו לעשות, הוא אינו יכול לתקן את הבעיות שלו לא באיראן ולא בכלכלה. ובכל זאת בבעיות חייבים לטפל, ובמיוחד בשתי הבעיות האלה. בכך אני מסכים עם מר נתניהו.

זאת אומרת, בכל הפעולות הגשמיות, שנעשות מתוך ניסיון לפתור את הבעיות בכלכלה והבעיות בביטחון וכל בעיה גשמית אחרת, חייבות להיות במקביל גם פעולות פנימיות, היינו חינוך העם בגשמיות וחינוך העולם בגשמיות ככל שמסוגלים. זאת חייבת להיות הבעיה המרכזית של ממשלת ישראל. חינוך העם לחיבור ולהפצת הקבלה בכל העולם, אלה חייבים להיות הבעיות המדיניות של עם ישראל ושל מדינת ישראל.

וכשיפעלו בצורה כזאת, יצליחו בכל. עד אז חייבים לדאוג לחימוש ולכל מה שנדרש כנגד הבעיות שבאות וקמות בגשמיות. אין רוחניות בלי גשמיות. הבעיה היא, שאנשים או שהם מתנתקים ורוצים להיות בשמיים, או שהם לוקחים בחשבון רק את מה שקורה על פני הקרקע. אבל שני הכיוונים האלה אמורים להיות במקביל.

5 comments

  1. אולי כדאי לשלוח מכתב אנונימי , או אולי מכתב עם חתימות רבות למשרד ראש הממשלה , עם נוסח שכזה. וקריאה לחינוך מחדש של העם.

  2. חברים אנחנו יכולים להשפיע אליהם. אם נידע ונמשיך בהפצה וכונה נכונה.

  3. עלינו להישתדל בכול כוחנו .ולגבי מה שיקרה עדלאן נגיע .זאת לא הדאגה שלנו.

  4. מקור העוצמה של נתניהו נמצא במימד הרוחי, אמונתו בעם ישראל ובתפקידו ההסטורי, גם אם מסיבות לגיטימיות אינו נותן לכך פירסום. הוא אינו נמצא שם במקרה כך שכל אלו שמנסים לתקן את העולם מוטב שיתחילו בתיקון עצמם.

  5. איך שאמר יהוה "אותי מקור מים וחיים עזבתם , ואלכתם לבערות שבורים"

    מצידי … אטום זה המהלך האחרון של אלוהים , למה אפשר לראות איך הוא יוצא מאורו בשביל להכזיר את עמו … כמה מהלכים גלויים הוא עושה … אבל אנחנו פששש …. סתומים לא רואים … העיקר לבכות אנחנו יודעים ,זה בתוך .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest