דף הבית / המשבר ופתרונו / אירופה מוקפת בשביתות

אירופה מוקפת בשביתות

ידיעה: ערים רבות באירופה מוקפות במחאות ושביתות. עובדי מפעלי הפלדה Arcelor Mittal חסמו את הכבישים שמחברים את בלגיה להולנד ולגרמניה. הם דורשים לבטל את החלטת ההנהלה על צמצום של 1,300 מקומות העבודה במפעל בעיר לייז' (Liège).

עובדי התאגידים של ייצור המכוניות PSA Peugeot Citroen כבשו את מטה האיגוד המקצועי של תעשיית הפלדה בפריז, עקב ההתנגדות לתוכניות ההנהלה לסגור את אחד המפעלים של החברה. עבודת המפעל הייתה משותקת במשך 8 שבועות בעקבות שביתתם של 300 איש. בשדה התעופה של העיר בון שבגרמניה נערכה שביתה של עובדי מחלקת הבטיחות. האירוע גרם לביטול של מאות טיסות. משתתפי המחאות דרשו תוספת של 30% לשכרם.

בשדה התעופה הגדול ברחס Barajas במדריד נעצרה העבודה. עובדי חברת התעופה "איבריה" הפגינו נגד צמצום מקומות העבודה והקיצוצים בשכר. ההפסדים של החברה בשנה שעברה עמדו על 923 מיליון אירו. אפילו העיר אקרופוליס ביוון הכריזה על שביתה. התיירים מאוכזבים אך אינם מתייאשים.

התייחסותי: המשבר הוא לא בתפוקת יתר של המוצרים והשירותים, אלא בתפוקת יתר של בני האדם. אנחנו עוברים לעולם שבו הכול יתבצע על ידי מכונות ומדפסות, והאנשים בעצם יישארו מובטלים. זה יתרחש בהדרגה אך בהתמדה. זהו משבר של השפע של המוצרים ושל בני האדם.

חכמת הקבלה תיארה את מצב העולם הזה כבר מזמן ומציעה את הדבר הבא: את כל הייצור והשירות, למעט ההכרחיים לחיים, צריכים לצמצם. את כל האנשים שאינם נחוצים לייצור ולשירותים ההכרחיים, צריכים לשחרר מהעבודה ולארגן עבורם אוניברסיטאות ציבוריות לחינוך האינטגרלי שתהיינה הכרחיות לכולם. המלגות יחולקו במקומות הלימודים (בדומה לשכר עבודה, אמנם העדר מהלימודים יקוזז מהשכר). האנשים ילמדו על שיתוף פעולה הדדי ויקיימו סדנאות על סדר העולם והתפתחותו, ילמדו לכתוב, לצייר, לשיר וכו'.

ידיעות קודמות בנושא:
יצרני הרכב מאטים את הייצור
מתח חברתי
אירופה שובתת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest