דף הבית / המשבר ופתרונו / אירופה בוחרת בנשיא

אירופה בוחרת בנשיא

ידיעה: האיחוד האירופי נמצא על סף רפורמות רציניות שהכינה הקבוצה לענייני העתיד שמורכבת מ- 11 אנשי מפתח של האיחוד.

אחד מהחידושים העיקריים של האיחוד האירופי הוא בחירת ראש הנציבות האירופית, אשר למעשה, יהפוך לנשיא של אירופה המאוחדת. ההצעה היא, שהוא ייבחר על ידי 500 מיליון אזרחי האיחוד האירופי באופן ישיר. יוזמות נוספות הן יצירתו של משרד חוץ וצבא משותף. בבריסל מתחילים להבין, כי במצב ה"חצוי" האיחוד האירופי לא יהיה מסוגל להתגבר על המשבר המערכתי שפקד אותו.

החזון המשותף של העתיד הוצג על ידי שרי החוץ של 11 מדינות: גרמניה, צרפת, איטליה, אוסטריה, פורטוגל, ספרד, בלגיה, הולנד, לוקסמבורג, דנמרק ופולין.

לדברי השרים, רק ​​חיזוק של תהליכי האינטגרציה בכלכלה (יצירת קרן מטבע האירו) ובפוליטיקה, היווצרות של הגוף המשטרתי הכולל למטרת שליטה על הגבולות של האיחוד האירופי, יבטיחו את הישרדותו של האיחוד האירופי. הייתה תקופה שהפסיקו לדבר על העמקת האינטגרציה: בריסל הייתה עסוקה בענייני הרחבת האיחוד ושיפור המצב של חברות חדשות באיחוד האירופי עד לרמה הממוצעת. אחר כך המשבר "טרף את כל הקלפים". כעת מתברר כי במצב חצוי כמו עכשיו, האיחוד האירופי כבר לא יכול להתקיים.

התייחסותי: ובכן, הנה אנחנו רואים איך הטבע מלמד אותנו בחכמה, כמו את הילדים העקשנים, על ידי סתירות. טוב אם הם לא יעצרו וילכו עד הסוף, כלומר, עד לאינטגרציה מלאה, וישמשו דוגמה לעולם כולו. אחרת, במקרה שהאינטגרציה תיפסק, יבואו סתירות חזקות יותר. בקרוב אנחנו נראה כיצד ההתפתחות של המדינות תהיה תלויה לא ברמה של ההצטיידות שלהן, אלא במידת השתלבותן בקהילה העולמית הגלובלית, תוך כדי המעבר לצריכה שווה ומאוזנת, ביטול הגבולות והתקרבות באמצעות שיטת החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה מתאחדת?
ארצות הברית של אירופה
רק אינטגרציה מלאה תציל את אירופה

One comment

  1. שאלה לרב לייטמן .
    (לא קשור לנושא אבל אני לא מוצא דרך אחרת לשאול)

    בתורה כתוב על יעקב שהוא ראה סולם וראשו נוגע בשמים וסיומו בארץ

    יחד אם זאת אני רואה שרוב שעבודה היא לפשט את הקבלה עד לרמה שתוכל לגשת ללב האדם ולרצונו

    האם זה נכון לומר שבעל הסולם , עם הפירוש שלו לספר הזוהר הוריד לנו סולם שראשו נוגע בשמיים וסיומו לא נוגע בארץ (אולי בדומה לקו שירד לאחר הצמצום בכתבי האר״י הקדוש ) וכל העבודה שלנו היא רק לבנות את השלבים הראשונים בסולם מלמטה כדי להתחבר אליו?

    אשמח לקבל תשובה ותודה רבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest