איפה הדת, ואיפה הקבלה

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

1. הידע שלי על העולם, והמדעים שעוסקים בטבעו מאפשרים לי להתקיים בתוכו.

אנחנו מרגישים את העולם שלנו בתכונת קבלה, ובמידת התפתחותה בתוכנו, אנחנו מרגישים וחוקרים את העולם, כלומר מגלים אותו יותר ויותר באותה תכונה שגדלה בתוכנו.

אולם, קיים חלק נוסף במציאות, שנסתר זמנית ממני ומאחרים – אותו חלק שעדיין לא התגלה על ידי בני האדם, אבל יתגלה עם הזמן. כמו כן, קיים חלק שנסתר ממני – אבל אני סומך על הדברים שמספרים לי עליו מומחים, רופאים ומדענים.

2. וקיים חלק נסתר שאינו ניתן להכרה כלל, שבעיקרון אינו יכול להתגלות על ידי בני האדם, אלא אם כן הם ירכשו אפשרות נוספת להרגיש ולהשיג אותו – בתכונת השפעה. כשאנו משיגים את התכונה הזאת, אנו מרגישים בעולם שנסתר לחלוטין מתכונות הקבלה שלנו.

3. קיימות תיאוריות על העולם הנסתר (על אלוקים) ועל הדברים שאליהם העולם הזה מחייב אותנו. תיאוריות אלו נקראות אמונות או דתות.

כל התיאוריות הללו, על כל הרב גוניות שבהן והניגודיות ביניהן, קיימות דווקא בגלל שאותו חלק של העולם, נסתר מאיתנו.

התומכים באותן דתות ואמונות אינם מדברים על האפשרות לגלותו (את אלוקים), אלא על האפשרות לנצלו לשם תועלת אישית בחיים האלה או בעולם "הבא". וזאת, למרות שהם בעצמם מדברים על דבר מה שאינו מושג על ידם.

הם אנשים חכמים ופרקטיים, אך הם אינם לומדים כיצד לחדור אל המציאות הנסתרת. אם הם היו נמצאים בה, אז הם היו שואפים לגלותה לכולם, כי בכך מסתכמת מטרת הבריאה.

הם פשוט מנסים לשכנע אותנו, באותו האופן שבו שכנעו אותם פעם. הם נואמים מעולים, ומכירים את הכתובים, אבל הם לא נותנים המלצות קונקרטיות לגילוי העולם. יחס כזה לחלק הנסתר מאיתנו מכונה דת, אמונה.

4. קיימים בני אדם, שרכשו את תכונת ההשפעה והם משיגים בתוכה את העולם שנסתר (בתכונת הקבלה) מאיתנו לחלוטין. והם מציעים לכל המעוניין לגלות אותה.

הם אינם מחייבים אותי לשנות את כל חיי, לקיים מנהגים, וזאת מפני שאין קשר בין הפעולות הפיזיות שלי לבין תכונת השפעה.

הם מסבירים לי על המבנה של שני העולמות ועל האופן שבו אוכל לגלותם במלואם – לא להאמין באלוקים, אלא לגלות את הבורא.

מתוך שיעור על מאמר "גוף ונפש", 29.11.09

פוסטים קודמים בנושא:
מרחיבים את גבולות המציאות
החותם השבור של הרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest