דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איפה אפשר להשיג את החצי החסר של הכלי

איפה אפשר להשיג את החצי החסר של הכלי

אנחנו כל הזמן עובדים עם הרצונות האגואיסטיים שלנו, שפועלים בהתאם לתכונה הטבעית שלהם: הרצון לקבל מילוי. זהו החומר היחיד שלנו. ואנחנו מחכים שיבוא אור התיקון ויוסיף לרצון הזה את הכוונה על מנת להשפיע.

צריך להפריד בין רצון לבין כוונה. עם הרצון לקבל תמיד יש לי אפשרות לעבוד ולהתקדם, ועל זה כתוב: "כל מה שבידך ובכוחך לעשות – עשה!". אבל הכוונה על מנת להשפיע לזולת או לבורא, מגיעה כתוצאה מהשפעת האור המקיף, ואותו אנחנו צריכים לבקש.

כלומר, כבר יש לי חצי מהכלי הרוחני, הרצון לקבל. אינני מזלזל בו וגם אינני מבטל אותו, אלא אני רק רוצה לשנות לו את הכוונה. אם האדם מחלק בצורה נכונה את היחס שלו לפעולה ולכוונה, הוא תמיד יצליח לעבוד ולבצע פעולות כלשהן, גם כשהרוחניות מושכת אותו וגם כשהיא לא מושכת אותו והוא נעזר בכוח הברית שנכרתה בעבר.

הוא תמיד יוכל לפנות עם התפילה, הבקשה לכוונה הנכונה, כדי שהיא תצטרף לפעולה שלו ותקבע את מהותה הרוחנית. כך האדם מתקדם.

וכשהוא מתחיל להבין יותר, להרגיש יותר, להיכנס לעולם הרוחני – אז הוא רואה שאין הבדל כל כך גדול בין הרוחניות והגשמיות. נדרש רק שינוי פסיכולוגי בתוך האדם, כדי להרגיש את הרוחניות. לא נדרש מאיתנו למחוק את כל החיים הקודמים שלנו ולבטל את כל היסודות שלנו. אנחנו צריכים רק להוציא מכל הדברים את הכוונה ולהשתדל להביא אותם לתיקון.

לכן האדם שמח מכך שהוא יצא ממצרים והוציא משם המון כלים, רצונות וכוחות. ומהצד השני, הוא מלא בכוונות אגואיסטיות ומרגיש שהן מנוגדות לאמת. ועל זה הוא מתחיל עכשיו לעבוד. מהמצב הזה מתחילה העבודה, ולכן היא נחשבת לנקודת הלידה הרוחנית.

האדם מרגיש שהוא ניצב מול הבורא, עם הרצונות המקולקלים שלו, שאותם הוא יכול להציג לפניו כמוכנים לתיקון.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 26.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ברית של עזרה הדדית
מתאמנים
כיצד לבדוק שהבקשה נכונה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest