דף הבית / אקטואליה / איסור על בורקיני

איסור על בורקיני

ידיעה: בעיר קאן שבצרפת, ראש העיר, דוד לינסר, הוציא צו האוסר על נשים ללבוש בחופים "בורקיני", בגד ים שמכסה את הגוף מכף רגל ועד ראש, שפופולרי בקרב נשים מוסלמיות. ראש העיר טען שה"בורקיני" הוא סמל של הקיצוניות המוסלמית ואינו תואם לערכים מוסריים וחילוניים של החברה הצרפתית. יתרה מכך, לבישת הבגד מצביעה על השתייכות דתית, ועשויה להוביל  להפרות סדר במקומות ציבוריים בשל אירועי הטרור שהיו בצרפת. הארגון "קולקטיב נגד איסלאמופוביה" ניסה לערער על החלטה זו בבית המשפט, אך השופט דחה את עתירתם. הצרפתים "נזרקים" מקיצוניות אחת לשנייה: פעם הם מגלים נאמנות ללא גבול ובפעם אחרת מטילים איסור חמור.

תגובתי: זו בעיה. איני חושב שאיסור זה נכון. אם אישה יכולה ללכת לחוף הים ולהתרחץ מבלי לחשוף את עצמה צריך לאפשר לה את זה. עניין אחר הוא החשש שהיא עשויה לשאת  מתחת לבגד הזה סכינים וגרזנים. זה בכל זאת גורם לאנשים להיות דרוכים ומרחיק אותם זה מזה. אבל אין מה לעשות, בזה אשמים דווקא אותם קיצונים שהולידו יחס כזה, ולא הצרפתים. יחד עם זאת  איני חושב שהאיסור נכון.

הערה: בצרפת ובגרמניה מופיעות יותר ויותר אי הבנות מסוג זה.

תגובתי: היה צריך לחשוב על כך לפני שהתחילו להכניס לשם מוסלמים וראו שהם אינם רוצים להשתלב בחברה. היה צריך לחשוב אז, לשם מה להכניס אותם וליצור בחברה הצרפתית "גיס חמישי"! זה אפילו לא "גיס", מפני שהם לא הופכים ל"גיס חמישי", אלא ל"צבא ראשון", שמתנגד למדינה  ושונא אותה. אין מה לעשות. צריך להנהיג חינוך אינטגרלי חובה, לכל צרפתי.

הערה: יש להם פרוייקטים להשתלבות, הכוללים הסברים וקורסים.

תגובתי: השתלבות אינה מעניינת את המהגרים, הם לא רוצים לשמוע דבר  הם רוצים להפוך את צרפת למדינת אסלאם קיצוני.

שאלה: מה היית מציע לשלטונות בצרפת?

תשובתי: לא נותרה להם אפשרות אחרת אלא לקבל את האסלאם. הם יוותרו יותר ויותר עד "שיתפוצצו", יהיו מלחמות, אי נעימויות וכולי. כהרגלם יאשימו בכך את ישראל, עם האנטישמיות האופיינית להם.

שאלה: אינך רואה תסריט נעים יותר?

תשובתי: איני רואה שום תסריט נעים ודיברתי על כך עוד לפני עשרים שנה. על העתיד אני יכול לומר את אותו הדבר: ללא חינוך אינטגרלי עתיד העולם יהיה פשוט לא טוב!

שאלה: אם ינהיגו עכשיו את החינוך האינטגרלי, האם הוא יוכל לעצור את התהליך?

תשובתי: כן. היום זה עדיין אפשרי. אבל זה בכל זאת יתרחש עם מהומות וגל מחאה עצום.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 15.8.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest