דף הבית / כלכלה / כסף / אינרציה, אגואיזם וחוסר היכולת של אירופה

אינרציה, אגואיזם וחוסר היכולת של אירופה

laitman_2011-06-02_0345_w.jpg

ידיעה (המאמר ברוסית): ההיסטוריה חוזרת. בארה"ב מביטים על הפילוג, על הסכסוכים ועל חוסר האחריות של האיחוד האירופי, ומבינים שהספירלה המורכבת מאינרציה, אגואיזם וחוסר היכולת שאליה מתדרדרת אירופה באופן בלתי הפיך, נוגעת ומושכת אליה יותר ויותר גם את ארה"ב.

עולה תמונה מדכאת מאירופה שהולכת ומדרדרת, אך במהירות שונה: צרפת מתנגדת לאיחוד האירופי, גרמניה לא מוותרת על עמדתה, אירופה "החקלאית" (ספרד, איטליה, יוון) סובלות מהשפעות של מדיניות חסרת אחריות כלכלית, ועדיין קשה להם לזהות את הצורך בחסכון וברפורמות.

הבורסות, שיום אחר יום מודיעות על נפילות, הן לא רק הגורם לבעיות שלנו, המקור לזיהום, אלא גם מדחום, מחוון. הן אומרות לנו בזמן אמת שאנחנו מבצעים סדרה מרשימה של טעויות. והטעות הגדולה ביותר היא הגאוותנות שלנו, המכנה המשותף היחיד באירופה המתפרקת והמבולבלת.

הערה: זוהי המידה של האגואיזם, שלא יוותר לנו עד שאנחנו לא נכיר אותו כאויב היחיד שלנו המשותף ונתאחד מול סכנת המוות כדי לנצח אותו. אז אנחנו נגלה את חוסר האונים המוחלט שלנו ובחיפוש נמצא את ההצלה היחידה שלנו שהיא בשיטת תיקון האגו, בחינוך האינטגרלי. אנחנו נסכים עם הדבר ההכרחי הזה, נוריד את ראשינו ונשנה את עצמינו (נזמין על עצמינו "אור מקיף").

הרי אם היום כולם היו עוברים למצב של חסכון המוצע על ידי גרמניה, שום דבר טוב לא היה קורה. באיחוד האירופי צריכים להבין את השורש של המצב שלהם שהוא בחוסר האחדות, ולתקן את המצב הזה, כדי להיות באיחוד כפי שדורש מאיתנו הקשר שנגלה בין כל המדינות בעולם.

באופן עקרוני, הקמת השוק המשותף התרחש באירופה כבחלק המפותח ביותר בעולם ובהדרגה נתפס כדבר ההכרחי בכל העולם ולא רק בשוק המשותף אלא בכל תחומי הפעילות. והעולם עוד יגיע לזה. בינתיים אירופה צריכה לתת לכולם דוגמה בפתרון הנכון לבעיית האינטגרציה של העולם.

ידיעות קודמות בנושא:
טענות לאירופה
הממלכה הגאה של אירופה במבוי סתום של ההיסטוריה
הדיקטטורה באיחוד האירופי תוביל לקריסתו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest