מחקר: "חכמת ההמונים" הפכה למנטרה של תקופת האינטרנט בבחירת קניות. אולם דירוגים כאלה היו מגורים (מהמילה גירוי) על ידי "אינסטינקט העדר" הלא רציונלי, ואת העדר קל לתמרן.
לפעמים ההמון באמת חכם יותר מאדם אחד, הבחירה הממוצעת של רוב האנשים קרובה לערך האמיתי. למשתמש באינטרנט כדאי להתייחס ביתר זהירות ל"רייטינגים" ולקחת בחשבון שתוצאות של כזאת סטטיסטיקה יכולות להיות מבוימות.
תגובתי: ובכן, אף ש"חכמת ההמונים" קרובה יותר מכולם לאמת, במרחב האגואיסטי אף אחד אינו יכול להיות בטוח בכך שגם בפרמטר הזה לא משתמשים אגואיסטים- אינדיבידואליסטים, ואסור להאמין לכזה מדד באינטרנט, עד שאנחנו לא נתקן את האגו, לא ניפטר מנוכלים.
ידיעות קודמות בנושא:
האינטרנט כמנגנון שליטה
המלחמה הגדולה על האדם הקטן
כמה מילים על הרשתות החברתיות