דף הבית / המשבר ופתרונו / אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה

אינטגרליות, שאין לאן לברוח ממנה

שאלה: מה זה אגואיזם "עגול"?

תשובתי: היום כל האנושות הפכה להיות מערכת כללית, גלובלית, מקושרת הדדית. בכל דבר מתגלה התלות שלנו זה בזה: בעסקים, בתרבות, בתקשורת, בפוליטיקה, בכלכלה. אבל אנחנו לא יודעים לעבוד עם המצב שנוצר, מפני שאנחנו בעצמנו אגואיסטים אינדיבידואלים קטנים. ועכשיו, כאשר אנחנו נכנסים לתוך המערכת החדשה הזאת, אנחנו לא מבינים את החוקים שלה, מפני שעוברים ממערכת ליניארית, בדידה, למערכת אנלוגית.

במערכת בדידה הכול תלוי רק בי, בפעולות שלי, ואילו במערכת סגורה הדדית, במערכת תלויה הדדית, מעט מאוד תלוי בי. יוצא, שאני מתייחס למפעל, לעסק שלי בצורה ליניארית, ישרה, בדידה, אני רואה את עצמי תלוי בגורמים רבים ולא יכול לספור את כולם.

לכן מתכנסים בכל מיני ישיבות פסגה G8, G20, פוליטיקאים, כלכלנים, ולא יכולים למצוא החלטות מעשיות להמשך העבודה התקינה של כל המערכת. מפני שהחוקים שבה פתאום מתנגשים עם ההתפתחות שלנו, הפכו להיות אינטגרליים.

המערכת האנלוגית נבדלת מהמערכת הבדידה בכך, שבה כל הגורמים תלויים זה בזה. ואילו אנחנו לא יודעים איך לקחת בחשבון כזאת כמות גדולה של נתונים, מפני שבפנים בתוכנו אנחנו לא כאלה, אנחנו עדיין לא עלינו לרמה הזאת. לכן אנחנו איבדנו את המושכות, את ההגה, את יכולת הניהול, והעולם סביבנו הופך להיות בלתי ניתן לניהול, אנחנו לא יודעים בדיוק, לאן זה סוחף אותנו. אין כניסה ויציאה ברורות, ישנן רק איזה שהן תוצאות בלתי צפויות. וכמובן, קשה מאוד לחיות בעולם כזה.

לכן צריך לחשוב כיצד אנחנו נוכל בכל זאת להתאים את עצמנו למצב החדש הזה, למערכת החדשה שבה מצאנו את עצמנו פתאום. כי זו הרי דרגת ההתפתחות הבאה שלנו, שאף פעם לא הייתה בהיסטוריה של האנושות. אבל עכשיו, זו כבר המציאות.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות האדם", 03.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חלקים נפרדים במערכת השלמה
העסקים על סף שינויים חדים
ללא אינטגרליות אין הרמוניה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest