דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין שום דבר חוץ מטוב

אין שום דבר חוץ מטוב

מתוך מאמר א' מספר "שמעתי "אין עוד מלבדו":

"הנה כתוב "אין עוד מלבדו", שפירושו, שאין שום כח אחר בעולם, שיהיה לו יכולת לעשות משהו נגדו יתברך.

ומה שהאדם רואה שיש דברים בעולם שהם מכחישים פמליא של מעלה, הסיבה היא, מטעם שכך הוא רצונו יתברך. וזהו בחינת תיקון, הנקרא "שמאל דוחה וימין מקרבת"."

"אין עוד מלבדו", זאת אומרת, שכל מה שקורה זה תוצאה משליטה אחת, השפעה אחת. אף שנדמה לנו שיש שני כוחות או אפילו יותר מזה. אנשים מאמינים שבעולם קיימים המון כוחות שונים, או לפחות שניים, טוב ורע.

אבל כל זה מפני שכוח עליון אחד, מחשבה אחת, מטרה אחת, כלומר, שליטה אחת, פועלת עלינו בכל מיני אופנים. הפעולות האלה של ההנהגה האחת נראים לנו שונים ומנוגדים עד כדי כך, שהם כאילו נאבקים זה בזה. אנחנו לא מבינים מה הטעם באירועים טובים או רעים, מאושרים או טראגיים שאנחנו חווים בעצמנו וגם העולם הסובב אותנו.

כאשר אנחנו רואים את המתרחש סביבנו, אנו לא מסוגלים לשייך את שני הכוחות המנוגדים של טוב ורע למטרה אחת, לשליטה אחת. ודווקא בנקודה הזאת צריך לרכז את כל הבירור. כל הציוויים של התורה מכוונים לכך, כדי לעזור לנו לגלות מאחורי כל ריבוי הכוחות הפועלים והשולטים בנו רק שליטה אחת. וזאת כל העבודה שלנו: לברר, שאין עוד מלבדו. זה הכיוון העיקרי שלנו.

וחוץ מזה, אנחנו מגלים, שהכוח היחיד הזה הוא טוב ומטיב. כל פעולה, בכל רגע בחיים שלנו, אנחנו עוברים לפי שליטה של ההנהגה העליונה היחידה. ולכן המטרה שלנו צריכה להיות לנסות ולהשתוקק לגלות בכל רגע ורגע את השליטה היחידה ולהצדיק אותה כטוב ומטיב.

אנחנו מגלים את הטוב והמטיב, עד לכזאת דרגה, שמתחילים לאהוב את הכוח העליון הזה, כמו שכתוב, "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך". ובצורה כזאת אנחנו צריכים להכיר את הפעולות שלו, בכך שמגלה בכל הכלים שלי את ההנהגה העליונה כיחידה וכטובה.

ויחד עם זה, בכל רצון ורצון ובכל מחשבה ומחשבה שלנו, מתגלה דווקא הצורה ההפוכה, השוללת את זה שהכוח העליון הוא טוב ומטיב ושאין עוד מלבדו. ואילו אנחנו צריכים לעבוד על כל הכלים שלנו ולבקש תיקונים כדי לגלות שהבורא הוא הפועל היחיד בעולם, שמתייחס אלינו ביחס הטוב הנצחי.

ההחלטה הזאת, שאין עוד מלבדו ושהוא טוב ומטיב, מציבה את האדם בצורה נכונה בחיים שלו. הוא כבר יודע מה הוא צריך לעשות בכל רגע ורגע של קיומו.

וחוץ מזה בעצם לא נדרש שום דבר. צריך רק לדאוג במקצת להכרחיות עבור החיים של הגוף הפיזי שלו, בדרגת חי. וכל יתר היכולת והמאמץ שלו הוא צריך לרכז בזה, כדי להתקרב לגילוי של אין עוד מלבדו וטוב ומטיב, בכל מיני מצבים אפשריים ההפוכים מזה.

אז האדם מגלה, שכל המאורעות שהוא עובר בחיים, כל הדאגות והבלבולים, נועדו אך ורק כדי לעזור לו לגלות עוד יותר לעומק ולרוחב את הייחודיות של "אין עוד מלבדו  ושל "טוב ומטיב" בלבד.

ואז אנחנו רואים, שכל מטרת העבודה שלנו והקיום שלנו כאן על האדמה, במצב שנקרא "העולם הזה", מכוון לכזה גילוי של הכוח העליון. ואחרי זה אנחנו נמשיך את העבודה כבר בדרגות אחרות. אבל כל 125 המדרגות עד גמר התיקון הן כדי שבכל כלי וכלי ובכולם יחד נרגיש שאין עוד מלבדו ושהוא טוב ומטיב.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 29.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
"ויטמינים" לגדילה רוחנית
שדה כוח האהבה והטוב
מה לעשות שהבורא בכל מקום?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest