דף הבית / כללי / אין ניסים בעולמנו!

אין ניסים בעולמנו!

אין ניסים בעולמנו!
שאלה:
שמעתי על תיאוריות סודיות שמדברות על משפחות וחמולות שלמות, הקוראות לעצמן "המוארים". אנשים אלו עוסקים בטקסים מיסטיים בחבורות סודיות. המטרה העיקרית שלהם היא לא רק לכבוש את השליטה בעולם, אלא גם לשלוט על הבורא. האם יש בכך אמת כלשהי?

תשובה: איך שלא נביט על כך, אין בעולם שלנו שום סודות או ניסים. אמנם נעים להאמין שהעולם, אפילו במקצת, קסום ומעניין יותר ממה שנראה לעין, אך למעשה, הכול מבוסס על חוקי טבע נוקשים. אם נדע אותם, נוכל לפרוץ את גבולות העולם הנראה לעינינו. אנו יכולים לפתח בעצמנו את התכונות הנוספות, ולהרגיש את העולם באופן רחב יותר. אך גם זה קורה בהתאם לחוקי הטבע של השתוות הצורה.

שאלתו של שייקה: כל הדיבורים שאני שומע בהקשר הקבלה הם על קסמים. האם מידת ה"יכולת" שלי לראות כל מיני תופעות על טבעיות שונות היא האינדיקציה למידת התקדמותי בתורת הקבלה?
תשובה: הדברים האלו אינם קיימים כלל בקבלה. אין ניסים, אין מיסטיקה – ראה מאמרי בעל הסולם: "מהות חכמת הקבלה", "חכמת ישראל בערך חכמות חיצוניים" ואחרים.

שאלתו של שייקה: בשביל מה צריך את החזיונות האלו, מדוע לא שמעתי על דברים מעשיים שקוראים?
תשובה: כי הם לא קיימים! אבל אנשים רוצים להאמין בהם…

שאלה: מה דעתך על העניין הזה עם הגולם מפראג?
תשובה: אגדה עממית נחמדה.

2 comments

  1. אני מנסה בכל כוחי ומשתדלת להתקדם אל עבר תכונת ההשפעה וגילוי הבורא, אך החיים הגשמיים מאוד מפריעים לי וגורמים לי לקלל לא מעט. איך העובדה שאני יודעת שהכל מלמעלה עוזרת לי לרצות להתקרב לבורא אם הוא מנחית עליי מכות בלי הפסקה? אני יודעת שזה מאהבה אבל זה פשוט דוחה ולא מושך. נמאס כבר מכל המשחקים וה"שקר כלשהו" אבל למי לפנות אם זה הוא שעושה לי את הכל?

  2. איש כללי

    כבוד הרב

    כולנו יודעים עד כמה התחושה של הסיפוק המיני ממלאת אותנו.. גם אם באופן זמני.

    האם אין חיים של.. למשל כוכב פורנו טובים יותר מחייהם של גברים אחרים ?

    והאם לא זכה בנס ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest