דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אין מרחקים עבור הנשמות

אין מרחקים עבור הנשמות

שאלה: כפי שמראה הניסיון, גילוי הרע בקבוצה מתרחש הרבה יותר מהר ומורגש חזק יותר מאשר בקבוצה וירטואלית דרך האינטרנט. אך אמרת שהאינטרנט מזרז את גילוי הרע…

תשובתי: איננו יכולים לדעת מה קורה עם הנשמות, מדוע אנחנו כל כך פזורים על פני כל כדור הארץ, מדוע אנחנו מרוחקים פיזית זה מזה ויחד עם זה נתנו לנו את הקשר הווירטואלי.

כנראה שדווקא הריחוק הפיזי עובד בצורה הנפלאה ביותר. למשל, אני נמצא במרחק אלף קילומטר ממישהו. פעם ביום או בכמה ימים אנחנו מתכתבים באינטרנט או עובדים יחד על משהו. אך כל אחד שומר את עצמו ממגע קרוב יותר.

אם נשתדל ליצור יחסים חמים יותר בינינו, נרצה להתחבר, להיות יחד, אין ספק שדרך הקשר הווירטואלי הזה נגלה ביחסים בינינו גם אהבה, גם שנאה, גם זלזול, גם ריחוק זה מזה, כמו בקבוצה הפיזית.

בינתיים מתגלה האדישות ואפילו זלזול מסוים. חייבים לעבוד על זה ולהבין שאת כל הביטויים הקטנים האלו של הרע צריך להכפיל במרחק, ואז נקבל את שיעורם האמיתי. הרי אם אני מזלזל בך במקצת, ושוכח ממך במקצת, במרחק של אלף קילומטר, זה אומר שאילו הייתי נמצא לידך, הייתי מזלזל בך ושונא אותך פי אלף.

האינטרנט מאפשר לנו, לאנשים זרים, בעלי מנטליות שונה, שאינם דומים זה לזה, להתגבר על כל הקשיים ובכל זאת להתחיל להתחבר, לפתח רגישות. הרי המרחק ניתן לנו בדיוק כדי שנוכל להשיג את החיבור, ולא להישאר "סולידיים ומנומסים", כשאנחנו שומרים מרחק זה מזה כדי בשום פנים ואופן לא לגעת זה בזה.

לכן אנחנו משתדלים ליצור את רשת הקשר העולמית בינינו, כדי שכל החברים שלנו בכל העולם יוכלו להרגיש את עצמם כל הזמן יחד. על אף שכל כלי הקשר האלקטרוניים האלה הם חיצוניים, אנחנו עדיין זקוקים להם, כשם שאנחנו זקוקים לעולם שלנו כדי להרגיש קרובים זה לזה. ועל אף שזה הקשר בין הנשמות, אך הביטוי החיצוני שלו מתבטא בינתיים בצורה כזאת.

ולכן אנחנו חייבים להשתדל ולעבוד על עצמנו בקשר הווירטואלי ולא להסתתר כל אחד מאחורי המסך שלו, כאילו יש לו אפשרות לברוח. ואם האדם בכל זאת בורח, הוא צריך לדעת שהבריחה הזאת מנתקת אותו מהדרך הרוחנית.

החשוב ביותר הוא לרצות לגלות את הקירבה בינינו, למרות המרחק. הרי המרחק הפיזי אינו משפיע על המרחק הרוחני. רק חוסר הרגישות שלנו מפריע לנו להרגיש את עצמנו כמו בקבוצה פיזית. לא חסר דבר מלבד זה. איננו צריכים להתקרב פיזית.

אך בינתיים, נכון לעכשיו אנחנו מקיימים כנסים עבור אנשים כאלה, ולכן מאוד חשוב להגיע כדי להשתתף בהם ולהתחבר. בכנס האמריקאי הקרוב נעבוד על כך שהאנשים שיקבלו שם התפעלות גדולה ישתדלו לשמור על אותו הקשר גם בהמשך. בלי זה אי אפשר. האדם צריך להרגיש מה זה להתחבר עם האחרים והוא חייב לשמור על אותה ההרגשה של אהבה וחום. ההרגשה הזאת תמשיך לעבוד עליו עד שתהפוך ל"אחוריים" (הצד ההפוך) של המדרגה הבאה שלו.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נווה-מדבר בשממה של האינטרנט
מכונת האינטרנט מסתובבת בינתיים ללא תועלת
שקר חיצוני או אמת פנימית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest