דף הבית / כלכלה / כסף / אין דרך חזרה מהמשבר

אין דרך חזרה מהמשבר

דעתו של רובן ורדניאן, נשיא מועצת המנהלים של בנק ההשקעות הרוסי "טרויקה דיאלוג": "היום כבר ניתן לדבר על כך שאין דרך חזרה מהמשבר. מערכות האיזונים והבלמים, הפוליטיות, הכלכליות, המוסריות והתרבותיות – יצאו מהאיזון, והן דורשות לבחון אותן מחדש ברצינות. באירופה, זכותו האישית של האינדיבידואל להחליט כיצד עליו לנהוג גוברת על הנורמות החברתיות.

נותר בעולם רק מנגנון אחד שעובד: הכללים והחוקים המשפטיים. מערכת הרגולציה העצמית עבדה באופן חלקי במאות הקודמות, אך כעת היא הפסיקה לעבוד. איגודי סוחרים וארגונים מקצועיים אחרים ניסו לחיות לפי הכללים שהם בעצמם קבעו. אפשר כמובן לאסור את הכול, אך האיסור יגרור הפרות חדשות. הגישה הדומיננטית כעת היא: "הטובעים מצילים את עצמם בעצמם". אנחנו לא ננסה לשנות משהו במערכת הזאת באופן ממשי, עד שלא יתחיל משבר רציני שיסכן אותנו באובדן כסף רב.

אולי נחזור לחברה שבה מי שמייצר מוצר ממשי (נגר טוב, מתכנת מוצלח) יהיה מוערך יותר ממי שמוֹכֵר. החברה תחזור לערכים הבסיסיים: לידע, ליכולת ליצור. המדענים, המשוררים והמוזיקאים שוב יהפכו להיות אנשים מכובדים בחברה. אולי יתחילו להעריך את האנשים לפי קריטריונים אחרים".

ידיעות קודמות בנושא:
אין מוצא מהמבוי הסתום הזה
פיתרון בשינוי טבע האדם
המומחה מיואש…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest