אין במה לקנא

שאלה: מדוע יש לנו דרישה טבעית לקבלת התורה בתור איזו הטבה שכאילו "מגיע לנו"?

תשובה: ומי אמר שהתורה, שיטת התיקון, זה טוב? כתוב: "בראתי יצר רע, בראתי תורה תבלין". הבורא ברא את שני הדברים: מצד אחד את הרע, ומצד שני את התבלין, כוח התיקון, אבל במה זה טוב? מה טוב בזה שיש לי אוטו מקולקל ואני צריך לתקן אותו?

תשאל כל אחד בעולם, מי מקנא בעם ישראל שקיבל תורה? חוץ מאלה שנמשכים למטרת הבריאה, לתיקון, אנשים יביאו לך כל מיני הגדרות מה זה "תורה", אבל אף אחד לא יגיד שזה "המאור המחזיר למוטב". אף אחד לא יגיד שצריך לתקן את הרע שבאדם, שאנחנו באמת צריכים להיות שקועים בתיקון הרע שבנו.

לכן, במה שאנחנו מגדירים כ"תורה", כביכול, אין שום דבר טוב. הרי, מדובר בכוח התיקון כנגד כל הרע שצריך להתגלות בנו. וגילוי הרע הוא תמיד מאוד לא נעים, לא נוח, לא מפרגן. זה משהו נורא, זה כמו מחלה ותרופה.

לא מן הסתם ילדים צריכים לחלות במספר מחלות כדי לקבל חיסון לחיים. כך גם אנחנו צריכים לעבור כל מצב ומצב בדרך, ובכל מצב ומצב צריכים להרגיש שהוא רע, לסבול ממנו, ואחר כך לתקן אותו.

אז מי צריך את זה? אף אחד לא אומר שלהיות ישראל במובן הנכון זה משהו נעים. ואם להביט על ההיסטוריה של עם ישראל, אין במה לקנא בו. רק בודדים מאומות העולם מצטרפים לישראל, כדי להתחלק בגורל שלו. ויכול להיות, שגם הם ירשו את המשיכה שלהם מה"רשימות" של עשרת השבטים האבודים.

קשה לצפות שהמונים יגיעו למקום שבו עושים עבודה נגד האגו

מתוך שיעור בנושא "אחדות עם ישראל", 09.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכנה לקבלת התורה – אור התיקון
כיצד להימנע מייסורים?
הכוונה לגל רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest