אין א-לוהים

שאלה מה – FACEBOOK: התגובה שלי לסובבים, זו התגובה שלי. אני משיג את העולם החיצוני לפי התגובה שלי לכול. מה הקשר כאן לא-לוהים?

תשובתי: אין א-לוהים… אנחנו בכלל לא פונים אליו. אנחנו פונים רק לעצמנו, כלפי מה שנמצא בתוכנו. אנחנו צריכים לשנות את הכוונה הפנימית שלנו, לכוון את עצמנו לתפיסת מציאות נכונה, ואז נגיע למטרה הנכונה בדרך הקצרה והטובה ביותר.

מה הקשר כאן לא-לוהים? הוא איננו. אנחנו יוצרים את הא-לוהים בתוכנו. המצב הטוב והנוח ביותר שלנו, הכוח הטוב והנעלה ביותר שהופך את כולנו להכי נפלאים ומוצלחים, נקרא א-לוהים.

לא-לוהים כזה אני מסכים.

שאלה: התגובה שלי על כל הסובב, זו בכל זאת התגובה שלי?

תשובתי: בוודאי.

שאלה: אני משיג את העולם החיצוני בהתאם לתגובה שלי על הכול?

תשובתי: בוודאי. מאיפה אני יודע מה זה עולם חיצוני? זה מה שאני תופס. לכן לכל אחד התרשמות שונה על העולם החיצוני.

שאלה: וכל זה, כך או אחרת, מכוון אותי למצב הנוח ביותר שלי?

תשובתי: רק אם אתה יודע איך לכוון את עצמך אליו.

שאלה: אז למה אני מרגיש כל הזמן לא כל כך בנוח?

תשובתי: מפני שאתה מתבלבל, לא יודע, כל הזמן מסתובב על מקום אחד וכך מסיים את חייך, מבלי שהשגת דבר ולא פיצחת את התעלומה של החיים. והרי אין בהם תעלומה! התעלומה היא, איך להשיג את המצב הטוב ביותר עבורי, את המצב האופטימלי הנפלא! אבל אני בעצמי לא יודע מה זה!

תשאל אנשים, מה הם היו רוצים להשיג בחייהם, והם יאמרו לך דברים כמו: כסף, תהילה, מושכלות, כבוד, שליטה, בריאות. אבל כל זה הרי מסתיים. אז מהי המשמעות הפנימית של כל אלה? למרבה הצער, האדם אינו יודע זאת, הוא לא שואל את עצמו את השאלה הזאת. כלומר, עלינו לגלות את כל זה ולשם כך נועדה וקיימת חכמת הקבלה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.10.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest