דף הבית / אקטואליה / אימפריה גלובלית חדשה

אימפריה גלובלית חדשה

מהמאה השנייה לפנה"ס רוב בני האדם חיובאימפריות. במאה ה-20 האידיאל הפוליטי הדומיננטי היה אידיאל של מדינה לאומית:

הריבון והמקור של כל שלטון הוא העָם, והחובה העליונה של המדינה היא להגן על האינטרסים של הקולקטיב הלאומי הנתון.  בהתאם לכך, הופיע רעיון, שבעולם צריכות להיות מדינות עצמאיות, בדיוק לפי העמים שקיימים בו.

במאה ה-21 הלאומיות איבדה במהירות את הקרקע שתחת רגליה. האימפריות נשארו בעבר. בעתיד בני האדם יחיו באימפריה כלל עולמית אחת. בעתיד הקרוב מצפה לנו ממשלה מאוחדת יחידה עבור כדור הארץ כולו.

יותר ויותר אנשים מגיעים למסקנה, שהמקור הלגיטימי היחידי של השלטון הפוליטי, הוא האנושות, ולא אומה נפרדת, ושהמטרה העיקרית של הפוליטיקה צריכה להיות אינטרסים של כל המין האנושי ושמירה על זכויות האדם. במקרה כזה, קיום של 200 מדינות לאומיות מהווה הפרעה.

העולם עדיין מפורר פוליטית, אבל האוטונומיה הריאלית של המדינות הלאומיות מצטמצמת במהירות. אף מדינה אינה מסוגלת לנהל מדיניות כלכלית עצמאית, להכריז ולנהל לפי הגחמה שלה מלחמות, ואפילו לממש פוליטיקה עצמאית פנימית.

מדינות נפתחות יותר ויותר להשפעתם של שווקים גלובליים, תאגידים בינלאומיים וארגונים לא ממשלתיים, הדעה החברתית והמערכת המשפטית המשותפת הופכות ליותר ויותר בעלות השפעה.

מדינות נאלצות להתחשב בתקנים ובתבניות ההתנהגות הפיננסית העולמית, בפוליטיקה אקולוגית ומערכת משפט. תזרימים עוצמתיים של הון, משאבי עבודה ומידע מתפשטים בכל העולם, ובזה מעצבים אותו, ואילו גבולות ועמדות של מדינות בודדות הם בעלי ערך יותר ויותר נמוך. האימפריה הכלל עולמית נוסדת לנגד עינינו, ולא מדינה נפרדת או קבוצה אתנית יעמדו בראשה, אלא העולם החדש הזה יהיה כפוף לאליטה רב-לאומית,
והתרבות והאינטרסים המשותפים ידביקו אותו לאחד".

אני חושב שזה משמח לראות, כיצד הידע העליון מתחיל לשקוע ולהתיישב בהדרגה בראשיהם של בני אדם של העולם שלנו, מתגלה להם פרספקטיבה נכונה של התפתחות, בהתאם למטרת הטבע! שהיא, להביא את כל חלקיה לשלם משלים הדדי אחד. גורלנו תלוי בזה, עד כמה אנחנו נוכל באופן הגיוני ופעיל להשתתף בתהליך הזה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest