דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אימא מרובת ילדים עם מיליארד ילדים

אימא מרובת ילדים עם מיליארד ילדים

שאלה: מה אני צריך ללמוד מהניסיון של יום האתמול?

תשובתי: אני צריך לראות שאתמול הייתי ביחסים רעים עם האחרים ואיזה נזק גרמתי לעצמי בזה. ללא הכרת הרע לא יכול להיות המשך טוב.

אני צריך לראות איך על ידי האגו הקצר רואי שלי גרמתי נזק לעצמי. כי אני הזקתי לאחרים, מבלי שהרגשתי שאני והוא זה גוף אחד.

מכאן והלאה אני מחליט שאביא רק טוב, גם לעצמי וגם לכל האחרים, כמו שנאמר: "ואהבת לרעך כמוך". אני משיג את הכרת הרע של הטבע האגואיסטי שלי ומחליט לעלות מעליו. כך אני מתעלה מעל עצמי ועובר לאחרים, כלומר כולל בתוכי את רצון הזולת, שהופך להיות חשוב עבורי באותה המידה כמו שאני חשוב לעצמי.

בדומה לאימא שמרגישה את הרצון של התינוק וחיה בתוכו, אותו המצב אנחנו צריכים להשיג ולהתחיל לחיות באחרים. בצורה כזאת אני מתקרב למושג נצחיות, בזה שעולה מעל לזמן.

שאלה: אם אני רואה שאתמול התנהגתי בצורה אגואיסטית כלפי האחרים, אז איך לא לאכול את עצמי על זה?

תשובתי: אבל אני רואה שזה לא היה תלוי בי, זו אינה אשמתי, אני נבראתי כזה מהטבע, עם הרצון לקבל.

שאלה: אבל כל אחד יכול לומר כך: אני לא אשם, כזה הוא הטבע שלי!

תשובתי: כל השאלה כאן היא בזה, האם אני מסכים עם הטבע הזה או לא. אם אני מברר את זה כתוצאה מחינוך נכון, שיטת החיבור, אז אני מבין שזה נעשה בכוונה כדי שאני ארצה להשתנות. בעזרת כל מיני פעולות אני צריך להתכלל בזולת כך, שהרצון שלי והרצון שלו יהפכו לרצון אחד.

אנחנו כאילו חיים בצלחת אחת. אין שום הבדל בין "טוב לאחר" לבין "טוב לי", או "רע לאחר" ו"רע לי". כזאת הרגשה אני צריך להשיג.

בזה אני משנה את העבר, ההווה והעתיד, כי כולל את כל המציאות, את כל בני האדם לרצון אחד, והוא כולו הופך להיות שלי. בזה הרצון האנושי כולל גם את הרצונות של הטבע הדומם, צומח וחי. יוצא, שכל הבריאה, זה אני!

אז אני מתחיל לגלות שהחיים הם נצחיים ואין זמן: לא עבר, לא הווה ולא עתיד. יש רק התכללות קבועה יותר ויותר חזקה בכל האחרים. זה כבר זמן אחר לגמרי, כמו שינוי של מצבים של התכללות יותר ויותר עמוקה והרגשה יותר ויותר מלאה של החיים.

אני רואה שאני יכול לגלות את הרצון שלו באופן אין סופי על ידי החיבור שלי עם האחרים וליהנות יחד עם כולם ועבור כולם, כמו אימא שיש לה מיליארדי ילדים והיא יכולה למלא את כולם.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 353, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
איך להבטיח לעצמך תענוג עד סוף החיים
לא נצליח להסתתר מיום המחר
שחרור מכבלי הזמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest