דף הבית / אקטואליה / אילו מדינות יפגעו במיוחד באסונות הטבע?

אילו מדינות יפגעו במיוחד באסונות הטבע?

שאלה: לפני 16 שנים הוריקן "קתרינה" היכה בחופי מדינת לואיזיאנה שבארה"ב, וגבה את חייהם של קרוב לאלפיים בני אדם. במשך חודשים, עשרות אלפי תושבים לא יכלו לשוב לביתם שנהרס ולהתחיל לבנות שוב את חייהם. נאמר אז, שסופה כזו מתרחשת פעם במאה שנה. לפני כשבוע, בדיוק ביום השנה ה-16 להוריקן "קתרינה", היכתה באותו המקום הסופה "איידה", שהייתה הרבה יותר חזקה מ"קתרינה".

הרוח הייתה כל כך חזקה, שהיא הפכה את כיוון הזרימה של נהר המיסיסיפי מהים אל היבשה ובאזורים מסוימים, ירדה ביממה כמות גשם דומה לזו שיורדת בתל אביב בשנה. בכלל, הסיוט לא נגמר באמריקה. זן הדלתא מתפשט במהירות, ולמעלה ממאה אלף אנשים מאושפזים כעת בבתי חולים. הנסיגה מקאבול הייתה ביזיון שכל העולם צפה בו, והיא פגעה קשות בכוחה הפוליטי של ארצות הברית בזירה העולמית. שריפות גדולות במערב ארצות הברית משמידות יערות, וסופות ענק מטביעות מדינות שלמות תחת גשם. אבל למה קורים כל כך הרבה מהאסונות האלו דווקא בארה"ב?
תשובתי: אנחנו מכירים את ההוריקנים בארה"ב כבר הרבה שנים. כמו הצונאמי באסיה, כך ההוריקנים בארה"ב. זה תלוי בגיאוגרפיה של כדור הארץ, אין כאן שום דבר חדש. זה שאנחנו לא מסיקים את המסקנות הנכונות ונתקלים שוב באותן הבעיות, זו הבעיה של בני האדם ביחסים ביניהם. זו לא בעיה של הטבע. מבין דרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, האדם נמצא בדרגה העליונה. מהדרגה העליונה שנמצאים בה בני האדם, הם יכולים להרגיע את כל כוחות הטבע על פני כדור הארץ, אם רק היו רוצים וחושבים ברצינות איך לעשות זאת. חכמת הקבלה מסבירה שהכול תלוי בבני האדם, שהם נמצאים במרכז העולם, ואם הם לא רוצים להרגיע את הרוחות, את כוחות הטבע, אז זה מה שקורה ויקרה עד שנבין לעומק, בלית ברירה, לא לעשות את כל מה שעשינו בעבר. זאת אומרת, עלינו להבין שרק הכוחות של הקשרים הנכונים בינינו, יכולים להרגיע את הטבע בכל הרמות הנמוכות ממנו. לכן הכלל "ואהבת לרעך כמוך" חייב לעמוד לפנינו כתנאי אם אנחנו רוצים לחיות טוב, בלי מגפות, הוריקנים, צונאמים, שריפות ומי יודע מה עוד כדור הארץ מכין לנו.
הערה: אפשר למנות המון בעיות נוספות בולטות בארה"ב, למשל מוות משימוש יתר בתרופות, תופעות כמו דיכאון, אלימות וכמויות של כלי נשק שנמצאים בידי כל מי שרוצה. לאמריקה מתנקזים כביכול כל החוליים של האנושות.
תגובתי: זה קורה מפני שאמריקה היא המדינה המפותחת ביותר, שרוצה לספוג את הדברים הטובים מהעולם כדי להיות מוצלחת בעיניי כולם. כל מה שאנחנו רואים שקורה בצורה ברורה יותר מיום ליום, קורה מפני שזה נגד כוח האהבה, החיבור והעזרה ההדדית. האמריקאים הם הסימן לכך, אבל לא לחשוב שהרוסים רחוקים מזה. פשוט לא כל כך שומעים על מה שקורה ברוסיה, וגם שם קורים דברים נוראים, הצפות ושריפות. רק לא מדברים על זה.
שאלה: למה אנחנו שומעים על מה שקורה באמריקה ולא שומעים על מה שקורה ברוסיה?
תשובתי: אמריקה היא המדינה הכי מפותחת, הכי "מרעישה" בעולם, ולכן שומעים ומסתכלים עליה יותר. הרוסים יודעים להצניע את מה שהם לא מצליחים בו. האופי שלהם זה להתגאות במה שיש להם, ואם אין במה – אז לשתוק.
שאלה: האם מדינה שרוצה להיות מוצלחת היא זו שדווקא תחטוף מכות מהטבע?
תשובתי: בזמננו, מדינה שרוצה להיות מוצלחת לעומת מדינות אחרות, תחטוף יותר מכות. כי אנחנו מתקדמים לסגירת החשבון בין האנושות לכוח העליון, המצב שלנו נקרא "הדור האחרון". אם נתנהג כולנו ב"ואהבת לרעך כמוך", או לפחות נתכוון לזה, אז נצליח. אם לא, נחטוף מכות עד שנבין למה זה קורה לנו, ואז נתקן את עצמנו.

מתוך ישיבת כתבים, 31.8.2021

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest