דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך נתרומם למהות חדשה?

איך נתרומם למהות חדשה?

שאלה: המגפה העולמית הביאה אותנו בעל כורחנו לחיים ללא שינויים גדולים. איך נרגיש מהות חדשה בחיים, איך נכניס שינויים חדשים, חיוביים?

 תשובתי: טוב שאנשים יחפשו מהי מהות החיים, מהן עליות וירידות ומהם חיים תוססים ומלאי צבע. הבעיה היא שהאנשים לא כל כך יודעים איך לחפש. לדוגמה, אדם יכול לשמוע מוזיקה להתרשם, להתפעל, לבכות ממנה ולידו ישן חתול שבקושי מזיז את אוזנו. הכול תלוי ברגישות של האדם למקום שבו הוא נמצא. אנחנו נמצאים בעולם מלא התפעלויות, גלים, אבל לא מרגישים אותם.

מה שקרה לנו במגפה העולמית, ונקווה שכך גם ימשיך, זה שאנו מורידים מהחיים הקודמים שלנו את כל מה שלא היה בו צורך שכבה אחרי שכבה. את כל הדברים שבהם אנו מכסים את חיינו הגשמיים כדי שיהיה לנו משהו להתעסק בו בשעות הפנאי. נסיעות לחו"ל, טיולים, זה בסדר, אני לא פוסל את זה, אבל האם יש בשביל מה לחיות חוץ מזה, או שיש רק חיים ומוות ובאמצע טיול?

היינו רוצים לסגור עיניים, ולהגיד יהיה מה שיהיה. אבל מצד הטבע זה לגמרי לא נכון. הטבע לא מסכים עם זה ורוצה להביא אותנו לדרגה חדשה. כדי להביא אותנו לדרגה חדשה, הטבע עושה דבר פשוט, הוא מוציא מאיתנו את האפשרות ליהנות ממה שיש לנו. זה כמו שיש לילד משחק כלשהו, ולאט לאט הוא מאבד רצון לשחק בו. כך קורה גם בחיים שלנו.

בדור האחרון שבו אנחנו נמצאים, הטבע מחנך אותנו בצורה שיטתית לעלות ולצאת מהדרגות הקטנות של מילוי וריצות אחרי כל מיני דברים מיותרים. דרגות המילוי מאוכל, מין, משפחה, כמו שהיו לנו קודם, הן הכרחיות, אבל דרגות מילוי מכסף, כבוד, מושכלות, אנו מרגישים שנעלמות לנו מהחיים ואנחנו כבר לא מרגישים בהן התעניינות, גם כי אנחנו לא כל כך יכולים להשיג אותן, וגם כי הן כבר לא יכולות למלא אותנו. כך אנחנו נשארים עם דרגות מילוי מאוכל, מין ומשפחה בצורה גשמית, גופנית, כמו בדרגת החי, אבל מה ששייך לדרגת האדם בעולם הזה, כסף, כבוד, מושכלות, לאט ובהדרגה יוצא מהרגשתנו ומשליטתנו.

עלינו להבין שזה תהליך שמגיע לנו מצד הטבע, כדי לחייב אותנו להתרומם להרגשה חדשה, כדי שנמלא את עצמנו בצורה חדשה, בהשגות חדשות.

 

מתוך ישיבת כתבים, 9.2.2021

2 comments

  1. יקותיאל

    מר לייטמן שלום,
    אני עוקב אחרי כתבות וראיתי גם לא מעט סרטונים שלך בנושא קבלה.
    עדיין לא מצליח להבין איך אתה מחבר את הבורא, טבע ואלוקים במקשה אחת כאשר תורה מדברת באופן חד משמעי שהכל נברא על ידי אלוקים ונמצא תחת שליטתו הבלעדית. אודה לך אם תרחיב בנושא

  2. שלום יקותיאל

    תוכל לקרוא כאן בנושא
    https://laitman.co.il/?s=%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A9%D7%92+%D7%90-%D7%9C%D7%95%D7%94%D7%99%D7%9D+%D7%91%D7%97%D7%9B%D7%9E%D7%AA+%D7%94%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%94

    על מנת להעמיק בהבנת הנושא ניתן להצטרף למסגרות הלימוד שלנו לפי הפרטים המופיעים באתר קבלה לעם".

    בברכה
    רונית שי, מנהלת הבלוג של הרב ד"ר מיכאל לייטמן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest