דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך נקבעת הדרגה של נשמה?

איך נקבעת הדרגה של נשמה?

שאלה: האם התפתחותה של הנשמה, זו התפתחות של הרצון לקבל את האור של הבורא?

תשובתי: כן. הבורא רק משפיע, אנחנו יכולים רק לקבל. בכך שאנחנו מקבלים בכוונה על מנת להשפיע, אנחנו הופכים את הקבלה להשפעה. באופן כזה, תכונת השפעה עם כוונה על מנת להשפיע נקראת "נשמה".

שאלה: מה קובע את דרגתה של הנשמה?

תשובתי: קיימים חמישה עולמות רוחניים: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות ואדם קדמון, ואז עולם אין-סוף. בכל אחד מהעולמות יש 25 מדרגות של השגה. סך הכול יש 125 מדרגות, שנובעות משיתוף פעולה הדדי בין האור לרצון, ולכן אנחנו רק מציינים וקובעים את העובדה הזאת. הדרגה של נשמה נקבעת על ידי מספר, כלומר כוח של הרצון שלי מ – 0 ועד 125.

כוח הרצון נקבע בהתאם למקום שבו אני נמצא. אם אני יכול ליצור כוונה נכונה על הרצון הזה, אז לתוכו נכנס האור של הבורא, ושלושת המרכיבים יחד: האור שממלא אותי, הכוונה והרצון, ייקראו "נשמה".

שאלה: אלו סוגי נשמות יש, הרי נאמר, שיש דרגות דומם, צומח וחי?

תשובתי: אלה רק שדרוגים שאין להם שום משמעות עבורנו. לא כדאי לחשוב שנשמה בהמית נמצאת בדרגת חי, ונשמה אנושית באדם, ובאבן בדרגת דומם. הכוונה היא, שכל רצון מורכב מחמישה חלקים: דומם, צומח, חי, אנושי ואוניברסלי.

בהתאם לזה אנחנו אומרים: "הנשמה שלו השתכנה בבהמה או בצמח". אלה דרגות של רצון! לא יותר מזה. בדיוק כפי שיש לי רצון לאכול, נניח 100 גרם של משהו מסוים וקילוגרם של משהו אחר, כזה הוא ההבדל בין רצון בהמי לרצון אנושי. אלה פשוט שמות מותנים, שאין להם שום קשר עם העולם שלנו.

למעשה הכול מוסדר, משוכתב, מחולק בצורה מדויקת מאוד לקוונטים, לדרגות אנרגיה, לכוחות.

מתוך שיעור וירטואלי, 14.01.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest