דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / איך נהפוך לשווים, אם אנחנו שונים?

איך נהפוך לשווים, אם אנחנו שונים?

laitman_2010-04-11_1684_70.jpg

כנס "NOI" העולמי ברומא, שיעור מס' 2

האנושות ניצבת בפני בעיה גדולה בעלת מבנה סוציאלי. חברה נכונה, זו חברה שבה כולם שווים, אך הקושי הוא שכולנו שונים מטבענו, ולכן זה חסר כל תועלת לשׂים אותנו בתנאים זהים כמו יום עבודה בן 8 שעות, משׂכורת זהה וכולי. ההבדלים הטבעיים שלנו מביאים לכך, שעבור אחד זה מעט, ועבור אחר זה יותר מדי. אם אני עצלן, אז קשה לי מאוד לעבוד כל יום 8 שעות, ואילו אדם נמרץ ואנרגטי לא רואה בזה שום בעיה.

אז מדוע לנו לסמוך על שוויון? כיצד ניתן לבנות חברת שוויונית? בני האדם כבר מזמן רצו לעשות זאת, ואם הייתה הזדמנות כזאת, אז היינו יוצרים מבנה טוב וחזק. אך זה לא מסתדר. הטבע אינו מאפשר לנו להיות שווים.

למה אנחנו מלכתחילה נבדלים זה מזה, מנוגדים זה לזה ולא יכולים לחיות בשלום ביחד? לכל אחד מאיתנו יש טעמים משלו, כוחות, תנאים, יכולות, תכונות מולדות, גישה לחיים, ולכן אנחנו לא מבינים זה את זה.

למען האמת, לא נצליח ליצור שוויון. היה נדמה שחברה שוויונית תציל אותנו ממלחמות ומבעיות, אך אין זה בתכנית הטבע. התכנית שלו, זה להביא אותנו להכרת אותה העובדה, שאף פעם ובשום דבר אנחנו לא נמצא שוויון בינינו. אנחנו אף לא נמצא אפשרות לחלק משהו באופן שווה בינינו. אם היינו עושים את זה היום, אז מחר היינו יוצאים למלחמה.

חלוקה שווה נוסתה ברוסיה, בקיבוצים בישראל, והניסיונות האלה נחלו כשלון. הטבע רוצה שאנחנו, עם כל הכוח האגואיסטי שלנו, נשנה את עצמנו לפי הדגם שלו, להשפעה חָלוּטה. ואז לא יהיה לי חשוב, מי מקבל כמה, העיקר, שאני נותן מעצמי מקסימום, מאה אחוז. זו אינה חלוקה "שווה וצודקת", אלא חלוקה ללא כל בדיקה.

במקרה כזה כל אחד מקבל בהתאם לדרגת ההתפתחות שלו, כמה שדרוש לו. ובסופו של דבר האדם יתפתח עד לכזו מדרגה, שהוא יקבל בדיוק כמה שדרוש לו לקיום, ובכל השאר מכל הלב הוא ישרת לאחרים, ללא כל בדיקות: למי בדיוק ובאיזו מידה.

זאת הסיבה מדוע בני אדם אינם מבינים, כשאנחנו מסבירים להם את מה שאומרת חכמת הקבלה על עתידה של האנושות. זה נראה מאוד דמיוני, מאוד לא מציאותי. אך אחרת, החברה האנושית לא תוכל להתקיים, כי כל חלוקה אחרת היא לא צודקת. אני לא יכול למדוד מאמצים סגוליים של כל אחד, כדי להחליט, כמה מגיע לו. הטבע אף פעם לא ייתן להביא לתאום בין שני הכוחות שבאדם: חיובי ושלילי.

ולכן, בגישתנו ליישׂום ומימוש, אנחנו צריכים להפיץ את חכמת הקבלה לפי מערכת שונה לחלוטין. בינתיים אנחנו צריכים להתאחד בקבוצות שמורכבות מאנשים שכבר קיבלו רצון, נחיצות לזה, ומבינים שאין ברירה אחרת, מפני שכך הוא הציווי של הטבע. לבני אדם אלה יש שני כוחות: כוח האגואיזם העצמי וכוח הבורא, ניצוץ, הדוחף להתפתחות במפתח חיובי. כששני הכוחות האלה נפגשים בתוך האדם, הוא מתחיל לשמוע, הוא מסוגל לתפוס ולהפנים, את מה שאומרת חכמת הקבלה.

התהליך נעשה בהדרגה, בקצב של ההתפתחות הפנימית של האדם. אנחנו עוברים מדרגות של דומם, צומח, חי ומדבר ולפי מהלך העניינים, מתנגשים בתוכנו יותר ויותר שני כוחות. ביניהם אנחנו יוצרים התנגדות, "נָגָד", בכך שמצד אחד אנחנו ממקמים ביניהם את הרגש והשׂכל שלנו, ומצד שני, מפעילים את כוח ההשפעה. בשימוש בשני הכוחות האלה יחד, אנחנו פועלים בסביבה, ואז מרגישים את עצמנו כ"נָגָד בשרשרת", כהתנגדות במערכת הכללית, כחלק המתפתח שלה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ברומא, 21.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האם שונים יכולים להפוך לשווים?
סוד החברה הבריאה
פיצוי מהמימד העליון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest