דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך משקר כפול נולדת אמת

איך משקר כפול נולדת אמת

האדם חי רק מתוך הרצון שבלב. ולא חשוב מה הוא אומר בפה, בקול רם, או שפתאום לפני קריאת הזוהר הוא מתחיל לחשוב על מה כדאי לו להתפלל, על מה לחשוב.

אנחנו נמצאים לפני מערכת שיכולה לתת לנו את כל מה שאנחנו רוצים. אנחנו רק צריכים לברר מה אנחנו יכולים לקבל ממנה. אני יכול לקבל ממנה את מה שיכול להזיק לי, להביא אותי לכל הטוב והעונג הגשמיים ובכך להרחיק אותי מהמטרה ו"לסתום" אותי, שזה נקרא "סם המוות" שיגרום לי להיות מלא בגאווה ולקבל את כל מה שהיה חסר לי בעולם הזה, כלומר, למלא את האגו שלי.

או שאני יכול לבקש משהו שמנותק מהעולם הזה, הפוך ממנו ולא מציאותי כל כך – ואני באמת אקבל את זה. הרי הכוח הזה מסוגל להכול: הוא ברא את היצר הרע, והוא גם יכול לברוא את היצר הטוב ולבצע את ההיפוך בין שני העולמות: גם מלמעלה למטה וגם מלמטה למעלה. הכול תלוי רק בי, רק במה שאני אבקש.

לכן האדם צריך לחשוב, וכמו כן לקחת בחשבון שהוא תמיד מעלה תפילה, כי הרי תמיד יש לו רצון בלב. או שהרצון הזה אומר: "אני רוצה לישון ותעזבו אותי בשקט", או שזהו רצון לכל מיני שטויות שמסתובבות לו בראש בתת ההכרה. הרי הרשימות תמיד מתעוררות ומתממשות בצורה כלשהי. או שהוא בכל זאת לוקח את עצמו בידיים ורוצה לברר מה כדאי לבקש. הכול בידיים שלו. אבל האדם חייב לדעת שכל החיים הוא נמצא תחת השפעת האור, רק שעכשיו ההשפעה הזאת היא יותר אינטנסיבית, יותר חזקה, ויש לו הזדמנות להתקדם אפילו למצב שהוא נגד הבריאה.

הכול תלוי בחיסרון שלו. אם יש לו חיסרון, אם הוא באמת שייך וקשור במקצת לפעולות המיוחדות הללו של האור, שמסוגלות להעלות אותו – אז זה ממומש. ואם לא, אז האור פועל בצורה הפוכה.

אם האנשים לא מתפללים בצורה מכוונת, כלומר, לא מבקשים מהאור איזושהי פעולה מכוונת, אז הם בכל מקרה נמצאים תחת השפעת האור. כי האור המקיף פועל על כולם, והרשימות כל הזמן מתעוררות בנו. האור פועל על הרשימות, וכך האנושות מתקדמת.

ואילו אנחנו הגענו לחכמת הקבלה, כדי להכניס את עצמנו תחת השפעת האור. והאור הזה יכול להחזיר אותנו לרע עוד יותר גדול, לסם המוות, ויכול להביא אותנו למצב שנקרא "סם החיים". סם החיים בינתיים נראה לי כסם המוות הגרוע ביותר, אבל אני צריך להכין את עצמי ולגרום לו להיראות לי אחרת, ולשכנע את עצמי בכך איכשהו. ואפילו אם אתפלל בשקר, האור בכל זאת ישפיע עליי בצורה נכונה.

יש כאן איזושהי הסכמה ביני לבין האור. האור עובר דרך מערכת העלמה, שהיא בכוונה שבורה, כדי להיות מותאם אליי, ולכן יש במערכת הזאת שקר מסוים, כמו גם בתוכי. לכן היא מבינה אותי, ואפילו אם אבקש לעצמי, מפני שאינני מסוגל לבקש אחרת, אז היא תבין אותי ותכסה את השקר שלי על ידי השקר שלה.

אותה השבירה שהייתה למעלה ואחר כך תוקנה בצורה של מערכת נכונה בעולם האצילות, פועלת כנגד השבירה שבי, נגד הרשימות האגואיסטיות, שאינן מסוגלות לבקש שום דבר אחר חוץ ממה שטוב ונעים לאגואיזם שלי. אבל אם אני מבקש בצורה מסוימת להידמות לאותו השקר שאופייני למערכת העליונה, אז מתוך שקר על שקר, יוצאת אמת, מפני שאז אנחנו מבינים זה את זה.

מאחר ואני לא מסוגל לבקש אחרת, המערכת הזאת מתאימה את עצמה אליי. ועל אף שלא ביקשתי את ההשפעה האמיתית, כי אני הרי יכול רק ליהנות מהשפעה בכלי הקבלה שלי, אבל המערכת הבינה אותי, מפני שממנה באות הרשימות, ולכן היא מעוררת אותי, היא מכינה עבורי את התיקון ואת המילוי, וממני נדרש רק לברר את מה שקורה. אצלי הבירור הזה אינו נראה כבירור: נדמה לי שאני הוא זה שעושה את זה, מקבץ את כל היצר הרע ומביא אותו לתפילה, אבל למעשה זה לא כך, ואין כאן שום דבר משלי, חוץ מבירור יותר עדין ורגיש של מה שמתרחש.

כך אנחנו נמצאים תחת שליטת המערכת הזאת, שכולה מפעילה אותנו גם מבפנים וגם מבחוץ, כמו שנאמר: "אחור וקדם צרתני". כל המערכת הזאת נקראת המערכת של עולם האצילות, והיא מגיעה מזיהרא עילאה, מהזוהר. דווקא על המערכת הזאת, על הכוח הזה, מספר ספר הזוהר.

נקווה שיהיו לנו בקשות נכונות ולא מלאכותיות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 16.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חותמת של המערכת העליונה
עבודה עם האור
האומנות המדהימה של מערכת התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest