איך לשכנע את האישה?

thumbs_gladiator-1_100_wp.jpg

שאלה: אני רוצה להצטרף לקבוצה, אבל זה יגרום לסכסוך עם אשתי. היא אומרת שמכיוון שיש לנו ילד קטן, אני לא יכול אחרי העבודה לנסוע לקבוצה, אלא חייב למהר להגיע הביתה כדי לעזור לה לטפל בילד. מה אני יכול לעשות? האם אפשר לשאול מה הייתה התגובה של אשתך כשאתה גרת בטבריה עם הרב שלך תקופה כה ארוכה? איך שכנעת אותה שזה נחוץ וחשוב לך?

תשובה: אני מלכתחילה אמרתי לבחורה בשם אולגה, שאני מוכן להתחתן איתה בתנאי שאנו מייד עולים לישראל (זה לא היה פשוט בשנת 1970). היא הסכימה בסתר מהמשפחה שלה. אחרי זה עוד הרבה פעמים עברנו ממקום למקום. בשנתיים האחרונות לפני העלייה לישראל, גרנו בבית ישן בכפר ליד וילנא. היינו בסירוב עלייה 4 שנים, אבל בשנת 1974 קיבלנו אישור לצאת ועלינו לישראל. ודווקא לישראל, למרות שכולם נסעו לברוקלין!

בישראל המשכתי לחפש את עצמי. חוץ מעבודה, עסקתי בזה. נסעתי ונפגשתי עם אנשים, עבדתי 4 שנים בצבא, ניסיתי להיות דתי… אשתי בקושי, אבל הסכימה! אחרי זה פתחתי מרפאת שיניים (הגיע לארץ אבי שהיה רופא שיניים ועוד כמה עשרות רופאי שיניים). אבל כשמצאתי את רב"ש (1979) יצאתי מהעסק. אשתי הסכימה לעבור מפנטהאוז ברחובות לדירה קטנה בבני ברק עם שלושה ילדים, כשהבת הקטנה הייתה בגיל של חודשיים. שם הייתי כל הזמן עם רב"ש.ומה עם אשתי? – היא עזרה לי בזה, הכינה אוכל בשבילנו כשאני עם הרב"ש נסעתי ליומיים שלושה לטבריה… אני חושב שהכול תלוי בבעל. אם אישה מבינה שבעלה הולך לדבר הכי חשוב בשבילו, היא תעזור. אחרת, האם זו האישה? אם אני השגתי משהו, מגיע לה על זה יותר ממני!

אוסיף עוד: כך מסודר שאישה מחפשת בבעלה את הקשר והתמיכה, היא כאילו מסתכלת על בעלה. ואילו גבר לא רואה באישה קשר ותמיכה, אלא מסתכל יותר גבוה, על הבורא. כך מסודר על ידי הטבע: אישה מסתכלת עליך ואתה מסתכל על הבורא. ואתה צריך להביא מילוי בשבילך ובשבילה, ממנו. הסכמה הזו מגדירה את הכול: אישה מחפשת בבעלה מילוי פנימי, ואילו גבר באישה – מילוי חיצוני, כיוון שהיא תקבל מילוי מבעלה והוא יקבל מילוי פנימי מלמעלה.

אגב, אישה יכולה גם לא להתעניין בחכמת הקבלה או בעניינים אחרים. בסופו של דבר היא מתעניינת במה שבעלה מתעניין. כיוון שחשוב לה להצטרף אליו ולקבל ממנו ומה בדיוק, לא חשוב. אבל אם אישה לומדת את חכמת הקבלה ושואפת להגיע למטרה הרוחנית ובעלה לא לומד, אז ברוחניות את בעלה מחליפה לה כל הקבוצה העולמית. אליה היא צריכה לכוון את עצמה בעזרה ובהפצה. ואילו בבית להיות אישה ואמא.

13 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה "אשה בסופו של דבר מתעניינת במה שבעלה מתעניין"?
    מאיפה ניתן להסיק זאת, כי אני מכירה הרבה מקרים שזה לא כך

  2. אור הבהיר/בעל הסולם/ אות כ

    כלי:

    אבא נותן טיפת החומר ובמעי אמא ע"י הנפש שה"ס הצורה הבה בכחה מצטייר החומר ונעשה אברים, שה"ס בית קבול אל הנפש דוגמת אומן נופח בכלי זכוכית וע"י הרוח הנכנס בתוכו מתפשט (ע"ח ש"ה פ"ה) חומר הזכוכית ונעשה כלי. וז"ס ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה.

  3. שלום רב יקר, הפוסט הנ"ל הטריד אותי במחשבות כל השבת. אני מתייחסת למשפטים מאוד מסויימים שכתובים בו, אני לא יודעת מה כוונתך בהם, אך חוששתני שהם יכולים מאוד לבלבל נערים בכלל ונערות צעירות בפרט. אני מצטטת-1. "ואילו גבר לא רואה באישה קשר ותמיכה, אלא מסתכל יותר גבוה, על הבורא." – אם הוא לא רואה בה קשר ותמיכה, אז אין משמעות בכלל לכלום בקשר. קשר זה כששני בני הזוג רואים אחד בשני בפנימיות ולא בחיצוניות משהו חשוב ומשמעותי, ואם לא כך, אז אין משמעות לכלום- אי אפשר שזה יהיה חד צדדי, אחרת זה לא קשר אמיתי.  2.וזה המהותי והחשוב מכל- ציטוט "אישה מחפשת בבעלה מילוי פנימי, ואילו גבר באישה – מילוי חיצוני" המילים -מילוי חיצוני- נשמעות לי מקוממות ומעליבות. בתור אחת שגדלה בעולם המודרני, ועד לא מזמן הייתי ילדה ונערה בעולם הזה, אני עוסקת כיום גם בחינוך- אני מבינה ויודעת כמה קשה לילדה שהופכת לנערה לגדול בעולם הזה עם המסרים שהיא מקבלת מכל מקום. בעולם החילוני יש החפצה נוראית של האישה במיוחד בכלי הפירסום והתקשורת. בעולם החרדי יש מקומות שמתייחסים לאישה כאל משרתת של הגבר או כמכונה להולדת ילדים. לומר לבנות צעירות שהגבר לא יכול למצוא בהן מילוי פנימי ורק חיצוני, זה לומר להן מה שעולם התקשורת עושה- תתעסקי רק בחיצוניות שלך, לפנימיות שלך אין חשיבות בעייני הבן זוג ממילא. וזה בדיוק לא המסר שהיינו רוצים שילדנו יקבלו- לא בנים ובטח לא בנות. ילדה צעירה שגודלת צריכה לדעת שדווקא לפנימיות יש חשיבות גדולה ומהותית וזה מה שחשוב ולא החיצוניות. התלבטתי אם להגיב לפוסט, אבל כיוון שאתה מלמד שמי שלא ממלא את המקום- תפקיד שלו- אז הוא חוטא בעצם. החלטתי שאם זה מה שאני חושבת, רצוי שאיידע אותך.בכבוד רב. תלמידה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תלמידה יקרה,

    אולי תלמדי מספר שיעורים במבנה העולמות כדי להבין למה מכוון הרב ?

    אם לא תצאי מעצמך (מהתכונה של הרצון לקבל לעצמו בלבד) לא תביני את עמקות דבריו.

    וכמו שנאמר בהגדה של פסח, "צא ולמד…" אתה חייב לצאת מהתפישה שלך = מהרצון לקבל שלך כדי לרכוש את תכונת ההשפעה.

    לימוד מהנה
    והשגה

  5. שלום תלמידה.

    מאוד התחברתי לתגובה שלך ממקום מכיר ,רציתי לומר לך ,אני לא יודעת אם את נשואה אבל ככל שתנסי להאמין שהדברים צריכים להיות שווים כמה שאפשר כמובן וככל שתחפשי את ההוא שיראה את פנימיותך, במוקדם או במאוחר תתרשמי שזה בלתי ניתן להשגה ותתחילי להרגיש איך החלוקה בין נשים לגברים כל כל בולטת אחידה ומדוייקת אצל כולם ומשם השאלות על תפקיד הגבר ותפקיד האשה בכל נושא מטרת החיים או התכלית.

    אני מבינה מעומקי ליבי את עמדתך ובסופו של עניין הוא לא להיות "הצודק" אלא המשיג והבורא בנה את הדברים בצורה הזו לא בטעות אלא עם מטרה שעדיין קשה לנו לראות כי אנחנו עוד במקום של "הצודק" ו"היודע" (אגו).

    בכל אופן אני נשואה +2 ומהטיפה בים שהספקתי להבחין שאי אפשר להלחם עם הטבע יש בגברים קוד אחד ובנשים קוד אחר ואם הם אמורים להיות יחד זה כנראה באמת רק למטרה רוחנית ועליונה.

    יישר כוח על התגובה שלך ובהצלחה בהמשך המסע

  6. אנונימי יקר

    אנונימי יקר

    תודה על העצה, אני לומדת כבר אולי יותר משנתיים בדבקות, אז בבקשה ממך.

    השגה נעימה.

  7. חברות יקרות .

    מה זה האנונימיות הזאת ! איפה אנחנו נמצאים ? כשדיברו על הסתר רגיל והסתר כפול, לא התכוונו להסתר הזה……

  8. אמת ! אנונימית יקרה. והראיה- כדור- רגל ! כמה נשים מתעניינות בזה למרות שהגברים כמעט יוצאים מדעתם על זה ??             ותקצר היריעה מדוגמאות….אצלי לדוגמא, בעלי בעברו הרחוק היה קורא את העיתון בדקדקנות ובשקדנות מעוררת התפעלות… יכולת לעשות לו מבחן על הידיעות והכתבות…היום הוא  "מאשים" אותי שהעיתון כבר לא עושה את זה…….ברור שזה לא אני ,אבל גם כשהוא קרא בשקדנות, אני מעולם לא התעניינתי בשקדנות כזאת בעיתונים, וגם לא בדברים יותר רציניים שבן זוגי התעניין ומתעניין……. 

  9. משתמש אנונימי

    אולי תעזור לנו להבין למה כיוון הרב …לא מזמן שמעתי את הרב אומר שטוב שהאישה תהיה כמו אמא לבעל, מה זה אמא אם לא קשר ותמיכה??      ונכון שהמילויי מגיע דרך החלק הגברי (שנמצא גם באישה) . אבל הוא ממלא את החיסרון שמגיע אליו דרך החלק הנשי. הוא פונה לבורא כדי לקבל מילויי לצורך הנשי, אז מה זה שהוא מסתכל יותר גבוה לבורא?  הוא גם מסתכל יותר  "נמוך"לחסרון ,הרי בלי החסרון איזה מילויי הוא צריך ? הוא קודם כל מקבל מילויי בדמות חסרון מהאישה ורק אחר- כך פונה לבורא, אז איך זהשהיא רק מילויי חיצוני….אני מאוד משתדלת לצאת מעצמי אבל ככל שמעמיקים מתברר שהגבר הוא  "הדואר" שבין הרצון לקבל, שהוא האישה, לבין הבורא. אז איך זה שהוא לא רואה בה קשר ותמיכה…?

  10. נמצא, שהאישה בעזרת תכונת התכונת החסרון שלה =  עזר כנגדו, מפעילה מנוע חיפוש אינסופי אחר (כלי) האור (מילוי) , הגבר מרגיש בחסרון ויוצא למלא אותו.

    נמצא, שמה שעושה אישה כלפי גבר יחיד עושה תכונת הקבוצה (נוקבא = מלשון נקב ,חסרון) לכלל הגברים. הקבוצה מביאה את כלל החסרונות הקיימים וככל שהכלי גדול יותר, כך גדלה עוצמת האור המתגלה שבו. נמצא, ששיעור האור המתגלה בכלי הוא כפי שיעור החסרון הנמצא בו.

  11. ורדה, האנונומי בשעה 11:06 ובעוד מקומות, (התשובה לגיל על עבודה במשמרות) זו אתי, ממחשב שונה, לפעמים אני אנונימית.

    נ.ב,

    שמחה לראות אותך פעילה בבלוג, יישר כוח.

  12. תודה לך אתי על העידוד.

    יישר כוח גם לך.

  13. ורדה- את משב רוח רענן ומחייה. Smile 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest