איך לרכוש אושר?

שאלה: האם לדעתך, אפשר להיות מאושר בעולם הזה?

תשובתי: אי אפשר. אפשר לעצום עיניים, אפשר להשתכר, לצרוך סמים, אפשר להגביל את עצמך באיזה שהן מסגרות ולא לחשוב על שום דבר אחר. אבל, אם האדם באמת מגלה את עצמו, אם הוא כל הזמן מתפתח ובאמת רוצה להבין, להרגיש, לדעת, להשיג הכול, אז בלתי אפשרי להיות מאושר בעולם שלנו.

שאלה: כלומר, העולם הזה ניתן כדי לכוון אותנו לאושר אמיתי?

תשובתי: העולם הזה ניתן כנקודה התחלתית להתפתחות שלנו. לא יכולה להיות התפתחות אחרת בתוכו. לכן כל הפעולות שאנו עושים בעולמנו אינן מועילות לחלוטין. כלומר, החיים האמיתיים מתחילים מעלייה רוחנית, ויחד עם זאת, העולם שלנו נשאר כנקודה. כל מה שעשינו במשך כל ההיסטוריה מהווה רק נקודת מוצא.

שאלה: מה לגבי כל ההישגים של המדע והאומנות?

תשובתי: כל המדעים והאומנויות אלה הישגים של האגו שלנו, ומכל ההישגים והדחפים הנפלאים הללו לא נשאר כלום. כל ההיסטוריה של האנושות, זו היסטוריה בדרגת החי. כאשר אנו מתחילים להסתכל על עצמנו מהצד, אז אנו מבינים שהמקור של כל הפעולות שלנו הוא האגו. הוא הגורם לכל הדחפים שלנו, הוא דוחף ליצירת כל השירים, הרומנים, המוזיקה, ויצירות אמנות אחרות. לכן אין בכל אלו שום תכונות עליונות, מצבים, הישגים, בשום צורה ובשום דבר! כל ההיסטוריה, כל מה שאנו חווים, וכל הערכים שלנו, שאותם אנחנו צוברים במהלך כל ההיסטוריה, הם רק נקודה אחת קטנה שחורה, לעומת כל שאר ההתפתחות שלנו. אבל כשמגיעים להשגה רוחנית כבר לא חבל לנו על כל אלה, מפני שאז אנחנו באמת מתחילים את ה"מסע בין הכוכבים"!

 

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 19.6.2016

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest