דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לקבל מהמורה (למתקדמים)

איך לקבל מהמורה (למתקדמים)

איך לקבל מהמורה (למתקדמים)
פוסט זה מכיל ציטטות מתוך מאמרו של בעל הסולם, "תורת הקבלה ומהותה", פרק "סדר מסירת החכמה", ולאחריהן סדרת שאלות ותשובות.

כתוב: "הדרך המוצלחת ביותר למשתוקק ללמוד את החכמה, הוא לחפש חכם מקובל אמיתי".
שאלה: איך האדם יכול למצוא חכם מקובל, ועוד אמיתי?
תשובה: על זה הלב שלו צריך להשיב לו. הכי חשוב, שלא יקשיב לאף אחד מלבד הלב שלו. שיפחד להיות שטוף בדעות הרווחות בציבור, בעיקר בציבור דתי, שיבדוק בעצמו את הכול.

"ולציית לו ככל אשר ישים עליו".
בקשה: תפרש זאת בבקשה, מלבד התפיסה הפשוטה של להשתדל לבצע את כל העצות ששומעים מהמורה מייד. איך להבין זאת ולממש את הדברים בצורה יותר עמוקה?
תשובה: צריך להגיע לביצוע ללא שום מילים, כאילו הוא מהווה המשך לגוף המורה.

(מתוך שיעור על מאמר נ"ה משמעתי, 5.3.08, דקות 38:17-50:07 )

"עד שיזכה להבין את החכמה מדעתו, דהיינו הבחינה הראשונה, ואחר כך יזכה למסירתה בעל-פה, שהיא בחינה השניה. ואחר כך לההבנה שבכתב, שהיא הבחינה השלישית".
שאלה: למה קודם "מפה לפה", ואחר כך ההבנה שבכתב?
תשובה: משום שהשגה והבנה מגיעות רק דרך מסך משותף, מסירה "פה לפה".

"כי אז יירש כל החכמה ומכשיריה בנקל מרבו, וישאר לו כל זמנו להוסיף הרחבה, ולהתפתחות".
שאלה: למה נאמר "יירש מרבו"?
תשובה: משום שהוא מקבל ממנו כמו בן מאביו, הרי הוא קישר את עצמו למורה, בדומה לקשר הטבעי בין בן לאב.

"אמנם.. לא כולם מצליחים, כי מרביתם אחר שזכו להשגה, זחה דעתם עליהם".
שאלה: איך ייתכן שאחר שזכה להשגה, לא מסוגל לנטות אחר הרב, שהוא ה"פרצוף" העליון שלו?
תשובה: אתה, אם תזכה, תבדוק זאת על עצמך!

"ואינם יכולים להכפף למשמעת רבם כפי הצורך, כי אינם ראויים למסירת החכמה, ובמקרה זה מוכרח החכם להסתיר את גופי החכמה מהם… ועל כן מעט מעט המה שמצליחים לישא חן בעיני רבם עד שימצאו אותם ראויים לדבר הזה".
שאלה: איך להצליח לשאת חן בעיני המורה? לפי איזה קריטריונים האדם נחשב לראוי להעברת החכמה?
תשובה: הקריטריון הוא אותו חוק השתוות הצורה הנדרש לחיבור, על מנת לשפוך מכלי עליון לתחתון.

שאלה: האם בעל הסולם כתב את המאמר הזה לדור שלנו?
תשובה: החוק הוא בלתי משתנה, רק שמשתנים התנאים והאפשרויות למימושו.

שאלה: איך זה קשור להפצה רחבת-היקף? או שיהיו שני כיוונים במקביל: אחד – הפצה בעולם, שכולם ידעו על קבלה, והשני – הכנת מקובלים בקבוצה קטנה מסתערת?
תשובה: החוק הוא זהה בשני המקרים. רק שעבור ההמונים ביצוע החוק יהיה עוד יותר פשוט, הרי אין להם ביקורת, אלא להיפך, הם נוטים להתכופף בפני החכם.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Cp05N

3 comments

  1.  שלום רב יקר.

    אני לומדת קבלה כ6 שנים כבר.

    יש לי ילד אמצעי בן 5 שכפי הנראה סובל מדכאון.

    אנחנו מטפלים בו בתשומת לב, נותנים לו הכל, מציבים גבולות כשצריך..אבל הילד בדכאון.

    איך מטפלים בדבר שכזה?

    האם לתת תרופות, טיפול פסיכולוגי?

    האם לימוד קבלה יכול לעזור כאן? ואם כן – איך?

    תודה וחג שמח

  2. רינת, הקבוצה הוירטואלית

    שלום ליאורה,

    הרב הדגיש בפנינו, שבכל הקשור לבעיות הדורשות טיפול בעולם הזה, עלינו לנהוג בהתאם. שזה אומר – אם הילד חולה, הולכים לרופא.

    אם הילד בדיכאון, נגשים לפסיכולוג, אם צריך – גם פסיכיאטר, ואם אין ברירה אלא רק תרופה תוכל לאזן את מצבו, אז לאחר שיקול הנתונים והתייעצות עם לפחות – רופא נוסף , אז כן : נותנים לילד תרופה נגד דיכאון.

     אני מחזיקה לך את האצבעות, זה בהחלט דבר לא קל.

  3. למרות שההבנה כלפי עוצמת הפיקדונות הקבליסטיות הינן שונות ומורכבות ובעיקרן הן מבוססות על אופיו ואיכותו של האדם אין הקבלה פוסלת או פוסחת על קטינים
    הקבלה פותחת לפנינו את ההבנה העילית והמיוחדת לנפשו ולדרכים של האדם ובכך עוזרת לו ולנו להגיע ולהשיג את המיוחדות ואת ההצלחה של האדם
    אין הצלחתו של האדם נעמדת על מצבו הכלכלי או רמת רכושו אלא אך ורק על איכותו הרוחנית וכושרו להביע ולכבד את יצורי הבורא כמו שהם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest