דף הבית / המשבר ופתרונו / איך לפתור את הבעיות הדמוגרפיות?

איך לפתור את הבעיות הדמוגרפיות?

בעיה (מתוך ה- BBC – אתר ברוסית): הילודה יורדת ומספר הגמלאים עולה. השלטונות מתחילים להסתכל על ההגירה כעל תופעה חיובית. מקובל לחשוב שהמהגרים יכולים להשלים את האוכלוסייה הפוחתת של המדינה. אך הם יכולים לפתור את הבעיה של המחסור בעובדים בלבד ורק באופן זמני.

המהגרים שואפים לערים הגדולות היכן שקיים הביטחון למצוא עבודה. האזרחים בעלי הכשרה גבוהה עוזבים את המדינה למקומות נוחים יותר עבורם, והמהגרים אינם מסוגלים להחליפם. ההגירה יכולה להועיל רק למשך 15 השנים הקרובות, וכבר לקראת שנת 2030 בעיית הילודה הנמוכה תגבר בעולם בצורה חריפה. ואז מהר מאוד תתגלה הבעיה של חוסר במהגרים.

בשום מקום בעולם הילודה אינה עולה. באזורי אסיה ואפריקה, אשר מספקות מהגרים לארצות המפותחות ישנה גם כן ירידה בילודה. במוקדם או במאוחר תופיע הבעיה מאין לקחת את המהגרים. לילדיהם יש 1 או 2 ילדים בלבד, והם ילידי המדינה. בעיית ההגירה היא פשוט השלמה מספרית של האנשים המבוגרים.

קליטת המהגרים תמיד נתקלת בכל מדינה בהתנגדות פעילה או פסיבית מטעמים לאומיים, דתיים או תרבותיים. המהגרים לא יפתרו את הבעיות הדמוגרפיות באף מדינה.

התייחסותי: אם נקבל את מטרת החברה, לא חברה של צרכנות מופרזת, אלא חברה של צרכנות מאוזנת, אז נראה שהטבע הוא אינטגרלי. על ידי פיתוח הרצונות החדשים בנו והיחס השונה לחיים, תוך כדי הדחייה שלנו ממוסד הנישואין ומהולדת ילדים, הטבע באותו הזמן מכוון אותנו לתפיסת עולם חדשה – למגמה של חיים חומריים מרוסנים ושל התפתחות עצמית בחיים הרוחניים.

בבת אחת הטבע מזמין בחברה תופעות שכביכול אינן קשורות, אך אם נחקור אותן לעומק מבחינה אינטגרלית של הקשר ההדדי, אז נראה שהן כולן מובילות אותנו בצורה מאוזנת לאורח חיים חדש. והמשבר מכריח אותנו לעבור מחברה של צרכנות לא מרוסנת לצרכנות מאוזנת. כך זה על ידי הייסורים או על ידי המודעות. במקרה הזה, נגלה שאנחנו בהחלט מסוגלים להחזיק את קיומינו עם ירידת ילודה מתמדת וללא מילוי המדינה על ידי מהגרים. עם זאת, באמצעות בנייה מחדש של המודעות האינטגרלית ושל יחסי חברה חדשים, היחס למשפחה ולילדים ישתנה – אנחנו שוב נחזור אליהם.

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה והירידה הדמוגרפית
אחרת ניכָּחד, כמו הדינוזאורים
פרכוסים אחרונים של ציוויליזציה ישנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest