איך לפתוח את הקיר?

שאלה: האם ישנה אפשרות להבין את מה שאנחנו קוראים עוד לפני שעברנו את ה"מחסום"? נוצר כזה רושם, שבחיים הגשמיים הכול כל הזמן מתהפך להיפך: נעשה הפוך על הפוך על הפוך.

תשובתי: נדמה לנו שאנחנו מתקדמים לאט מדי. אבל לפי הניסיון שלי אני אומר, שאם המקובלים לא היו קובעים ומסדרים עבורנו את כל הסדר של העבודה הרוחנית, אנחנו לא היינו יכולים להתקדם כל כך מהר ולהשיג כלים דהשפעה, את הנשמה, במשך החיים שלנו.

אנחנו לא מבינים עד כמה המצב הרוחני הפוך למצב הגשמי. זה טבע הפוך. ואילו אנחנו חושבים שזאת פשוט תוספת למה שכבר יש לנו בחיים האלה.

צריך לעבוד לפי השיטה של בעל הסולם והרב"ש, ללמוד את "פירוש הסולם" לספר הזוהר, ה"פתיחה לחכמת הקבלה" ו"תלמוד עשר הספירות", אבל בהכרח ללוות את זה בהפצה בשטח, כי זה נותן לנו את הכלי הרוחני.

אנחנו בעצמנו, זה לא כלי, אנחנו, זו נקודת ה"בינה", עָם ישראל, שהוא רק מעבר, מתאם, צינור. אם הצינור הזה לא מחובר לכלום, אז הוא לא עובד, הוא לא בשימוש, והופך לגוש אבן אחד.

ברוחניות אין דלת שאחר כך נפתחת כדי להכניס אותך לרוחניות. אלא לפניך ניצב קיר וברגע שאתה מוכן, אז לפניך בקיר נפתח פתח ואתה נכנס. לא חשוב באיזה מקום את עמדת באותו הרגע.

אתה לא צריך לדאוג למציאת הפתח. אל תחפש את הפתח, אלא באיזה אופן אתה יכול לפתוח את הקיר. אנחנו צריכים לדאוג לבניית הכלי, לחיבור, ואז אתה תעבור מהר.

המקובלים השאירו לנו מספיק חומר כדי שאנחנו נבנה את עצמנו. אנחנו מתחילים עכשיו שלב חדש של הפצה. רק בזכות הגילוי וההפצה של חכמת הקבלה אנחנו יכולים לצאת מהעולם הזה ולזכות לעבודה רוחנית אמיתית ולתיקון העולם.

אבל המקובלים כתבו לנו מעט מאוד על הפצה, רק את העקרונות הכלליים. ואנחנו נאלצים לחפש בעצמנו איך לעבוד עם הקהל, איך לבצע פעולות. למה המקובלים לא כתבו בצורה ברורה על הכול, לא הכינו מדריך לעבודת ההפצה, כדי שאנחנו לא נטעה?

אין כזה ספר הדרכה. אני תמיד מחכה, כמו אדם רעב, שיתגלה עוד שלב ועוד שלב בהתאם לעבודה שנעשתה על ידינו. אם אנחנו רוצים להתקדם, אז חייבים לגלות בעצמנו את השלבים הבאים. אנחנו כותבים איתכם את שיטת תיקון העולם בימינו.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 23.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כל יום להתחיל מחדש
מתאם מושלם
להתגבר ולהמשיך!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest