דף הבית / המשבר ופתרונו / איך לעשות את זה?

איך לעשות את זה?

אדם אינו יכול לחיות ללא רעיון. הערבים אינם יכולים לחיות ללא רעיון, גם העולם אינו יכול, לא יכולים, וליתר דיוק, גם לנו לא יוצא לחיות ללא רעיון.

הרעיונות של שנאה כלפי האחרים, בכל מיני הסוואות, צועדים בצורה מסודרת בכל כדור הארץ. כבר לא רק מדינות אחווה, אלא סתם אחים נלחמים זה נגד זה.

מה שמפחיד הוא, שאין באפשרותנו לעצור את שנאת החינם הזאת. למה? מפני שאת השנאה אפשר לעצור רק על ידי אהבה. יכול להיות, שאלה הן מילים גבוהות, אבל אין ברירה אחרת.

השאלה היא רק, איך, באיזה אופן אפשר להחליף את רעיון השנאה לרעיון האהבה? אנחנו יודעים, שזה בלתי אפשרי. כולם יודעים זאת. אבל בכל זאת, תקדים היסטורי אחד קיים. המחבר שלו הוא העָם היהודי. יהודים, זה עָם שנוצר מלכתחילה על רעיון. רעיון האהבה.

מובן, שעל ידי חינוך רגיל אי אפשר להשיג דבר כזה. כולנו יודעים זאת היטב. אבל קיימת שיטה מיוחדת שאִפשרה ומאפשרת להשיג כאלה תוצאות. השיטה הזאת לא הייתה ידועה עד עכשיו לעולם. היא נקראת חכמת הקבלה.

העולם יודע על הקבלה כעל מיסטיקה, תורת הסוד, דת, וכולי. ואילו אנחנו מדברים על מדע שעל בסיסו אפשר להפוך את הרעיון של "ואהבת לרעך כמוך" למציאות.

אומר בעל הסולם, כי כאשר האנושות תשיג את מטרתה ברמה הגופנית, הגשמית, כלומר תעלה למדרגת השלמות של אהבת הזולת, כאשר כל בני האדם שבעולם יתלכדו, כגוף אחד, כלב אחד…

…אז האושר, שמצפה לאנושות, יתגלה במלואו.

"בעת שהאנושות תגיע למטרתה, בדבר הצלחת הגופות, דהיינו, על ידי ביאתם לדרגה השלמה באהבת זולתו, שאז יתלכדו כל גופות בני העולם לגוף אחד, ולב אחד, כמ"ש במאמר "השלום", אשר רק אז יתגלה כל האושר המקווה לאנושות על שיא גובהו."

בעל הסולם, מאמר "החרות", הרב יהודה אשלג (1884 – 1954) מקובל, מחבר פירוש "הסולם" לספר הזוהר.

לקריאת החוברת במלואה – כאן.

ידיעות קודמות בנושא:
הרעיון החזק ביותר
עָם של רעיון
האם אנחנו מוכנים לזה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest