איך לעזור לחבר?

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 2

שאלה: איך אפשר לעזור בצורה נכונה לחבר, אם רואים שהתעורר אצלו היצר הרע, ואותן המחשבות שבאות אליו הוא מקבל כאמת, ובכך משכנע באמיתותן גם את האחרים.

תשובתי: אדם שנמצא בקבוצה מתחיל להרגיש בתוכו כל מיני נטיות אנטי-רוחניות כתוצאה מהעבודה הטובה שלו. אנחנו רואים, איך הוא פתאום משתנה בצורה חדה. מה גם, שהוא מצדיק את ההתנהגות שלו, זה אופייני שכל אחד יצדיק את עצמו.

קודם כל, אתם צריכים מייד להתחבר ביניכם (בלעדיו, אפילו שהוא גם כן רוצה להשתתף בזה), ותדונו באופן רציני מאוד מה לעשות איתו.

תסכמו ביניכם, איך אתם תשפיעו עליו. הוא צריך לראות איך אנחנו עובדים כדי להתחבר, שזה הדבר החשוב והעיקרי עבורנו, כי דווקא את זה אנחנו לומדים ובאופן כזה מבצעים. אין בזה שום ויכוחים, זה חייב להיות כך!

אם הוא נגד, או שמשהו לא מתאים לו, אנחנו פשוט מראים לו: "אתה רואה, זו לא המצאה שלנו, כך כתוב במקורות ולכן אנחנו מבצעים את התנאים האלה. מי שלא מבצע אותם, אז אין לו מקום כאן. לכן, או שתישאר ותתכלל בהדרגה בעבודה הכללית, או שתלך".

צריך להראות באופן ברור ומדויק, שרק המצב הכללי של הקבוצה צריך לקבוע את התנהגותו. כי חיבור, זו השתוקקות כללית של כולם יחד לפי שיטה יחידה למטרה אחת.

אסור בשום אופן לסלוח על דברים כאלה! אין לו שום זכות לצנן ולהרפות את ידיהם של האחרים! אנחנו צריכים לתת לו להבין בצורה ברורה, שאנחנו מתייחסים באופן שלילי להתנהגות שלו, אבל צריך לעשות זאת ברכות, בכך שניגשים בהדרגה עם הסברים חיוניים. אנחנו צריכים לסכם בינינו ולהתרחק ממנו, כדי שהוא יראה שאנחנו ממשיכים להתחבר, תומכים זה בזה, וכולי. אם הוא לא יידבק אלינו, זה סימן שמקומו לא כאן.

צריך להסביר לו (באהבה, הרי אנחנו רוצים שהוא יישאר), שלצערנו אנחנו לא רואים אצלו התנהגות נכונה התואמת לדרישות של השיטה הרוחנית. ולכן, או שהוא מכניע את עצמו כלפי הקבוצה, ואם לא, אז הוא מזיק לה, ולכן לטובתו, יהיה טוב יותר ללכת.

אבל גם אם הוא הולך, צריך לעשות כך שתהיה לו האפשרות לחזור. למשל, אפשר להציע לו את האפשרות: "אתה לא חייב לבוא כל יום. תבוא מתי שתרצה להתכלל בקבוצה". ויכול להיות שהוא יבוא פעם בשבועיים, ואחר כך יכול להיות שהוא יחזור לגמרי.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עזרה לפצוע קשה, בקרב עם היצר הרע
זה אופייני לאגו להגן על ה"טריטוריה שלו"
אינו ניתן לדיון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest