דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך לעבוד בניתוק מהתוצאה

איך לעבוד בניתוק מהתוצאה

כנס רומא. שיעור מס' 2.

שאלה: בכנס אני מרגיש שהקבוצה זה חלק קטן של משהו ענק. איך אפשר לשמור על האש הזאת גם בהפצה? איך אפשר לא לשכוח שקיימת קבוצה, שמאחוריך עומד משהו ענק, שדווקא האיחוד של החברים ממלא את העבודה במשמעות?

תשובתי: בכנס אנחנו מרגישים כוח גדול, אנחנו מסתכלים על המסכים ורואים חברים מכל העולם. נמצאות איתנו מאות קבוצות ועוד אלפי בני אדם בודדים, שאותם אנחנו אפילו לא מכירים. ודאי שזה מאפשר לנו להרגיש משהו. אבל את חומר הדלק אנחנו צריכים להשתדל לקבל לא מזה, אלא מזה שמקדמים את האנושות לקראת הגילוי.

למעשה, אתה שואל דווקא על זה: איך לקבל חומר דלק? מובן מאליו, שתחילה ההתפעלות מקבוצה גדולה מזינה אותנו, כאן כולם מכירים ומעודדים אותי, כולם רואים את מה שאני עושה ושיחד אנחנו רוצים לשנות את העולם. בקיצור, כאן עובד כוח האגואיזם.

אבל אחר כך, סולם הערכים משתנה בנו. אתה נתת יגיעה, אתה פעלת, אפילו בצורה אגואיסטית, בכך שרצית להביא לכל העולם את הדעות וההשקפות שלך, ופתאום אתה מגלה שנגמר הדלק.

כך מתחלף ה"רשימו". כי חוץ ממנו, אין מה שישתנה יותר. ה"רשימו" שלנו, זהו הפרמטר הצף היחידי, הגודל היחיד שמשתנה. והנה הוא מתחלף, כדי לאפשר לך לעבוד לא בצורה אגואיסטית, לא בלרצות לכפות את הדעה שלך על העולם, להוכיח את הצדק העצמי שלך ולעמוד ליד ההגה.

ה"רשימו" הבא מאפשר לך לחשוב בצורה יותר אלטרואיסטית: "בראש הזווית, לא אנחנו ולא אני. שאף אחד לא יידע, ושאפילו אני בעצמי לא אדע, האם אני משיג איזה שהן תוצאות". הגישה הזאת היא כבר יותר קרובה לרוחניות. באופן כזה רוצים לקדם אותך קדימה.

וכאן דרושה תמיכה יותר מאסיבית מצד הסביבה. אם אתה תתחזק בקשר עם החברים, אז אתה תרגיש שיש לך כוחות עוד יותר נקיים מאשר קודם לכן, "באמת לא משנה לי, האם העבודה שלי מניבה פירות. אני לא צריך, בדומה לספורטאים, לראות את התוצאה. אני רוצה לעצום את העיניים ולפעול רק בכיוון אחד, להשפעה, מבלי לבדוק את "הדואר הנכנס". לא משנה על מי השפעתי ועד כמה הוא השתנה. אני מרגיש שאני מסוגל להביא לעולם, אני מחזק את הקשר שלי עם החברים ופונה החוצה. ובתגובה, כלום".

אז מאיפה אתה תקבל אנרגיה? הרי במצב כזה האדם נשאר כמו מנוע ללא דלק. אין לו את הכוח המניע, הוא זקוק לאיזו תגובה. וכאן הוא מתחיל לדרוש מבפנים, "אני חייב לראות את עצמי בכוח ההשפעה!". זה כמו להחליף מנוע רגיל למנוע חשמלי, לעבור מדלק לחשמל, לסוג אחר של אנרגיה. זה מה שאתה דורש, "אני צריך שיתגלה לי הרצון להשפיע! אם עכשיו אני לא מסוגל לעבוד בתוך הרצון לקבל שלי, אז דרוש לי הרצון להשפיע!".

ואז אתה תקבל אותו.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ברומא, 30.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גלגל הצלה לטובעים בים של האגואיזם
נקודת המעבר לרוחניות
כיצד להתגבר על הטבע שלך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest