דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך "לספור" את מה שהושג

איך "לספור" את מה שהושג

בזמן הכנס הייתה הרגשה שאנחנו נמצאים בכלי הכללי, ואין בינינו שום הבדל. כל ההבדלים בין האנשים נמחקו. לכל אחד היו איזה שהן הרגשות אישיות, אבל רק ברמה הגשמית, הגופנית, הרגשת חולי או רעב. אבל למעלה מזה הייתה קיימת הרגשה אחת כללית של חיבור.

אבל הרגשת החיבור הזאת לא הייתה מבוררת עדיין. אנחנו פשוט הרגשנו את עצמנו "יחד". עכשיו צריך להעמיק פנימה לתוך הרגשת ה"יחד" הזאת, דווקא עכשיו לאחר סיום הכנס, כדי להרחיב את ההרגשה הזאת ולהכניס לשם את השׂכל, ההבנה, האבחנות. זה נקרא "ספירות", שאותן אנחנו צריכים להתחיל "לספור", לדייק בכל הפרטים. ואז אנחנו נראה איך אפשר לעבוד באמת עם ה"כלים" החדשים האלה בצורה נכונה.

זה אפשרי רק על ידי הוספה לדרגה הקודמת ועלייה למדרגה הבאה. אז מהמדרגה הבאה אנחנו נוכל "לספור" את המדרגה הקודמת. רק בדרך כזאת, אך לא מאותו המצב שבו האדם נמצא. כי במצבו הנוכחי האדם אינו מסוגל להשיג כזאת "ספירה", מפני שהוא זקוק לעשר מידות מוכנות שמאפשרות לספור מ"מלכות" ל"כתר" ובחזרה.

ובינתיים המדרגה הזאת רק נבנית, אנחנו לא מסוגלים לעכל ולספור, להסביר באופן מפורט. העיקר עכשיו זה להשתדל לשמור על מה שהושג ולא להסתפק בזה, כדי שהירידה תהיה מהרצון להשיג יותר!

הירידה לא צריכה להיות בהרגשה, לא מאיבוד ההרגשה הנעימה והיפה שנוצרה בכנס, ועכשיו הסתלקה. אנחנו השגנו הרגשה של תכונת ההשפעה ועכשיו רוצים לשמור עליה מעל לכל השגרה היומיומית שתנסה למשוך אותנו מיום ליום. אנחנו יכולים להשתמש באותם ה"כלים" שהתגלו לנו עכשיו בתור קנה מידה, מערכת מדידה, ולהתחיל לבנות בנו מידות ברורות: שזה נקרא "דין", "רחמים", "קו אמצעי", "עשר ספירות" מ"כתר" עד "מלכות" וחזרה ב"אור חוזר", כל מיני דרגות העביות. אנחנו נוכל להתחיל להשוות איזה כלי היה מפותח: איפה יש תפוח אדום בשל, ואיפה תפוח קטן וירוק. זו בינתיים בחירה לא הכרתית, כמו אצל ילד קטן, אבל אנחנו נבין בין מה למה אנחנו בוחרים.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 17.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אור הביטחון
אנחנו הרי כבר נמצאים בעולם הרוחני!
ההבדל בין ירידה רוחנית לירידה לא רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest