דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / איך ליצור מציאות חדשה

איך ליצור מציאות חדשה

שאלה: ביוני השנה, איש העסקים אילון מאסק הצהיר פעם נוספת שהאנושות חיה בהדמיית מחשב, ועליה ליצור מכשיר הדמיה אחר שלא ניתן להבדילו מהמציאות, אחרת האנושות תפסיק להתקיים. האם הוא צודק? האנושות צריכה להפעיל מחדש את מכשיר ההדמיה הנוכחי או ליצור מכשיר חדש? או שיש מוצא אחר?

תשובתי: אפשר לדבר על כך שאנחנו חיים בתוך מכשיר הדמיה, באיזו מטריצה, אבל זה לא ניתן להוכחה. את זה יכול להוכיח רק אדם שיוצא מתוך המצב הזה ורואה את המצב שלנו מבחוץ. חכמת הקבלה מאפשרת לעשות זאת. אבל היא לגמרי לא שייכת למצב שלנו, לבריאה שלנו. אפשר לומר, שאנשים, כמו אילון מאסק, מעלים השערות נכונות, אבל את כל הנימוקים וההתבססות של ההשערות הללו הם בונים על מצבנו הנפשי ועל הפסיכולוגיה שלנו, וכל זה קשור לעולם שלנו.

אדם לא יכול להמציא שום דבר שלא יהווה השתקפות של המציאות הסובבת אותו. הוא לא יכול "לצייר" יצור מחוץ לכדור הארץ, ללא ידיים, עיניים וכולי. אפשר לומר, שאנחנו נמצאים במטריצה, יכולים לצאת מתוכה, לעבור לאחרת, לעבור מצבים רבים מסוג זה, אבל בכל מקרה, אנחנו לא יכולים שלא להתבסס על הפסיכולוגיה הנוכחית שלנו, מפני שבכל מקרה נעשה דומה מדוֹמה. כדי "לתלוש" אותנו מהאני העצמי שלנו, נחוץ כוח חיצון, שישפיע עלינו וייצור בנו באמת תכונות חדשות ומתוכן, מציאות חדשה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 18.9.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest