דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / איך להרגיש את מה שכתוב בספר הזוהר?

איך להרגיש את מה שכתוב בספר הזוהר?

שאלה: אלו חושים צריך כדי להרגיש את מה שכתוב בספר הזוהר?

תשובתי: אם נשתדל להתחבר בצורה נכונה בינינו, אז החושים האלה יופיעו אצלנו. בחיבור נכון בינינו נוכל להרגיש את הכוח הכללי של ההנהגה, את הבורא. הוא מתגלה כאשר אנחנו, האגואיסטים, משתדלים לכונן בינינו קשרים אלטרואיסטיים, כלומר לעלות מעל עצמנו ולהתחבר בקומה אחת גבוהה יותר, מעל האגו שלנו.

יוצא, שבפנים קיימת רשת של קשרים אגואיסטית, ואילו למעלה, מעליה, רשת אלטרואיסטית המקבילה לה. כאשר שתי הרשתות מכוונות בצורה נכונה, ביחס נכון, אחת כלפי השנייה, אז ביניהן מופיע מרחב מיוחד, שרוטט, מהדהד ומשם כביכול נשמע קולו של הבורא.

שאלה: נוצרות כביכול שתי קומות. בקומה אחת נמצא מרחב רוחני, ובקומה אחרת, מרחב אגואיסטי, וביניהן "מעלית". האם המעלית הזאת עולה רק למעלה? או גם יורדת למטה?

תשובתי: שני המרחבים מקבילים זה לזה, וכל אחד עולה ויורד ביחס לאחר. בכך מסתכמות העליות והירידות במצב הרוחני של עשירייה, אבל לא של אדם אחד. "אחד, הוא לא חייל בשדה קרב". עשירייה, זוהי מערכת קשרים מדויקת לחלוטין בין עשרה בני אדם, שרק בצורה כזאת יכולים להפוך כלי לגילוי הבורא.

שאלה: כלומר, זה אפשרי רק בכוחה של עשירייה, ואילו אדם אחד אינו יכול לתפוס את הבורא?

תשובתי: בשום אופן! בטבע יש אמנם דוגמה לכך, כאשר לאדם ניתנת הזדמנות כזו, אבל בכל מקרה הוא יגיע  לאחר מכן לעשירייה, כדי להתממש.

מתוך שיעור וירטואלי, 4.06.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest